- احمدی، س. (1388). بررسی نوع دوستی در روابط روزمره اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن. جامعه شناسی ایران، 10(2)، 807-108.
- استراس، ا.، و کوربین، ج. (1387). اصول روش تحقیق کیفی نظریه مبانیی رویهها و شیوهها. (ب. محمدی، مترجم) تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- افراسیابی، ح.، و محمدی، ا. (1393). عوامل اجتماعی مرتبط با نوع دوستی، در میان معلمان شهرهای یزد و نورآباد. فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، 14(52)، 115-134.
- چلبی، م. (1389). جامعه شناسی نظم. تهران: نی.
- حبیب پور گتابی، ک. (1396). رویکرد شهروندان تهرانی نسبت به متکدیان. مسائل اجتماعی ایران، 8(2)، 29-54.
- حسینی، م.، طالب پور، ا.، و امام علی زاده، ح. (1393). بررسی عوامل مؤثر بر رفتار نوع دوستانه در بین شهروندان همدانی در سال 1392. علوم اجتماعی، توسعه اجتماعی، 9(1)، 135-160.
- رستگار خالد، ا. (1384). گسترش نقش زنان در جهت حمایتهای شغلی - خانوادگی. مجله جامعه شناسی ایران، 6(4)، 126-165.
- رضوی زاده، ن.، و محمدپور، ا. (1389). برساخت تفسیری تجربه زیسته خیران مدرسه ساز. علوم اجتماعی، راهبرد و فرهنگ، 3(11)، 41-65.
- روشنفکر، پ.، و ذکایی، م. (1385). جوانان، سرمایه اجتماعی و رفتارهای داوطلبانه. فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، 6(23)، 113-146.
- روشه، گ. (1370). مقدمهای بر جامعه شناسی عمومی (جلد اول کنش اجتماعی). مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
- شکوری، ع. (1384). رفتارهای حمایتی و دلایل بروز آنها. فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، 5(18)، 357-386.
- صدیق اورعی، غ.، فرزانه، ا.، باقری، م.، و محمدی، ش. (1398). مبانی جامعهشناسی؛ مفاهیم و گزارهای پایه. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- صدیق سرویستانی، ر.، و عنبری، م. (1383). باورهای خرده فرهنگی و مشارکت امدادی در ایران. نامه علوم اجتماعی، 24(24)، 81-115.
- عبدالهی، م.، و بشیری موسوی، م. (1394). نقش سازمانهای جامعه مدنی در فقر زدایی. فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، 15(59)، 133-159.
- غفاری، م. (1393). راهکارهای کاهش فقر: رهیافتی در اقتصاد نهادگرایی. فصلنامه علمی پژوهشی برنامه ریزی و بودجه، 19(4)، 215-242.
- کلدی، ع.، و سلحشوری، پ. (1391). بررسی تأثیر حمایت اجتماعی بر توانمندسازی زنان. مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 4(4)، 7-21.
- گلچین، م.، حسینی، م.، امام علی زاده، ح.، و عناصری، ع. (1395). تحلیل تجربی رابطه عوامل اجتماعی با گرایش به رفتارهای نوع دوستانه. مطالعات جامعه شناختی شهری.
- گولد، ج.، و کولب، و. ل. (1376). فرهنگ علوم اجتماعی. (م. زاهدی مازندرانی، مترجم) تهران: مازیار.
- لوئیس، ا. (1353). فرهنگ فقر. نامه علوم اجتماعی، 1(1)، 124-145.
- محسنی، ر.، خوش فر، غ.، بابایی، ق.، و ابراهیمی، م. (1392). بررسی عاملهای مؤثر بر انگیزه مشارکت زنان در سازمانهای مردم نهاد. فصلنامه علمی پژوهشی زن و جامعه، 2(14)، 167-190.
- نوابخش، م.، و میرزاپوری، ج. (1394). تحلیل جامعه شناختی تأثیر بی هنجاری بر بی تفاوتی اجتماعی (موردمطالعه: شهروندان شهر بابل). مجله مطالعات توسعه اجتماعی در ایران، 3(3)، 53-67.
- Beldad, A., Snip, B., & Hoof, J. (2014). Generosity the Second Time Around: Determinants of Individuals' Repeat Donation Intention. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 43(1), 144-163.
- Kashif, M., Jamal, K., & Abdur Rehman, M. (2016). The dynamics of Zakat donation experience among Muslims: a phenomenological inquiry. Journal of Islamic Accounting and Business Research, 9(1), 45-58.
- Li, Y., & others. (2010). Cooperation and charity in spatial public goods game under different strategy update rules. Physica A, 389(5), 1090-1098.
- Merchant, A., Ford, J., & Rose, G. (2010). How personal nostalgia influences giving to charity. Journal of Business Research, 64(6), 610-616.
- Shabbir, H., Palihawadana, D., & Thwaites, D. (2007). Determining the antecedents and consequences of donor perceived relationship quality—A dimensional qualitative research approach. Psychology & Marketing, 24(3), 271-293.
- Edmundson, B. (1986). Who gives to charity? American Demographics, 8(11), 45-49.
- Ha-Brookshire, J., & Hodges, N. (2009). Socially responsible consumer behavior? Exploring used clothing donation behavior. Clothing & Textiles Research Journal, 27(3), 179-196.
- Houle, B., Sagarin, B., & Kaplan, M. (2005). A functional approach to volunteerism: ah ofulnec, tsiaognaarli na,p kpraopalcahn to volunteerism do volunteer motives predict task preference? Basic and Applied Social Psychology, 27(4), 337-344.
- Jackson, E., & Others. (1995). Volunteering and charitable giving: Do religious and associational ties promote helping behavior? Nonproflt and Voluntary Sector Quarterly, 24(1), 59-78.
- Kasri, R. (2013). Giving behaviors in Indonesia: Motives and marketing implications for Islamic charities. Journal of Islamic Marketing, 4(3), 306-324.
- Kottasz, R. (2004). Differences in the donor behavior characteristics of young affluent males and females: Empirical evidence from Britain. International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, 15, 181-203.
- Lee, Y.-K., & Chang, C.-T. (2007). Who gives what to charity? Characteristics affecting donation behavior. Social Behavior and Personality, 35(9), 1173-1180.
- Lwin, M., Phau, l., & Lim, A. (2013). Charitable donations: Empirical evidence from Brunei. Asia-Pacific Journal of Business Administration, 215-233.
- Lynn, P., & Smith, J. (1993). The 1991 National Survey of voluntary activity in the UK. United Kingdom: The Volunteer Centre.
- Marin, A., & Wellman, B. (2010). Social network analysis: An introduction. 14(1), 110-124.
- Ng, J., Lai, K., & Chen, Y. (2011). Individual’s charity intention in Hong Kong: An empirical study on charitable behavior. Fourth International Joint Conference on Computational Sciences and Optimization, 436-440.
- Oosterhof, L., Heuvelman, A., & Peters, O. (2009). Donation to disaster relief campaigns: Underlying social cognitive factors exposed. Evaluation and Program Planning, 32(2), 148-157.
- Pentecost, R., & Andrews, L. (2010). Differences between students and non-students’ willingness to donate to a charitable organisation. International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 15(2), 122-136.
- Ranganathan, S., Loebl, J., & Radosevich, D. (2012). Understanding students’ responses to university-led charity campaigns: A study of a Haitian earthquake relief campaign. International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 17(1), 65-74.
- Schlegelmilch, B., Diamantopoulos, A., & Love, A. (1997). Characteristics affecting charitable donations: empirical evidence from Britain. Journal of Marketing Practice: Applied Marketing Science, 3(1), 14-28.
- Schons, L. M., Cadogan, J., & Tsakona, R. (2015). SHOULD charity begin at home? An empirical investigation of consumers’ responses to companies’ varying geographic allocations of donation budgets. Journal of Business Ethics, 144, 559-576.
- Skarmeas, D., & Shabbir, H. (2011). Relationship quality and giving behaviour in the UK fundraising sector. European Journal of Marketing, 45(5), 720-738.
- Winterich, K., Mittal,, V., & Aquino, K. (2013). When does recognition increase charitable behavior? Toward a moral identity-based model. Journal of Marketing, 77(3), 121-134.
|