- اسدی مرصع، ش. (1397). طراحی الگوی مدیریتی توسعة گوهرشهر جهانی مشهد (رساله دکتری منتشرنشدة رشتۀ مدیریت کسب و کار). دانشگاه سازمان مدیریت صنعتی، مشهد، ایران.
- اسدی، ز.، و محمدی، ح. (1400). برندسازی شهری در راستای توسعة گردشگری خلاق به کمک مدل مدیریت برند شهری(CBM) (نمونة مورد مطالعه: شهرجونقان). مطالعات شهری، 40(10)، 27-42.
- آمارنامة شهر مشهد. (1398). تراکم نقطهای جمعیت شهر مشهد. بازیابی از
- ایمیدرو. (1399). سند ملی توسعة صنعت گوهرسنگ در کشور. تهران: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران.
- بذرافشان ج.، و بامری، ع. (1397). بررسی و تحلیل وضعیت گردشگری خلاق در شهر زاهدان. برنامهریزی منطقهای، 8(31)، 167-180.
- بسته نگار، م.، حسنی، ع.، و خاکزاربفروئی، م. (1396). طراحی مدل مفهومی گردشگری خلاق. گردشگری و توسعه، 11(6) ، 81-108.
- بصیری، م.، و سیدسلماسی، س. (1389). راهبردهای توسعة صنعت سنگهای قیمتی در ایران. علوم زمین، 76(19)، 107-112.
- دبیرخانة شهرجهانی گوهرسنگها. (1400). مشهد شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگها ، بازیابی از
- دوستی، ف.، زال، م.، و رمضانزاده لسبویی، م. (1398). سنجش ظرفیتهای گردشگری خلاق در کلانشهر تبریز. گردشگری شهری، 2(6)، 1-13.
- رحیمیفرد، ق.، قربانی، ر.، بابایی اقدم، ف.، و حیدری چیانه، ر. (1400). ارزیابی شاخص های شهر خلاق در ایجاد گردشگری خلاق شهری (مطالعة موردی: خوی). پژوهشهای جغرافیای انسانی، 4(53) ، 1509-1522.
- رسولی، ن.، موسوی، م.، و هوشیار، ح. (1399). تدوین سناریوهای گردشگری خلاق در شهر ارومیه. دانش شهرسازی، 4(4)، 110-116.
- سالاری پور، ع.، حسام، م.، برادران سقرلو، آ.، و حمیدی، آ. (1399). تبیین راهبردهای توسعة گردشگری خلاق در شهر رشت، گردشگری شهری، 127(3)، 127-142.
- صفائیپور، م.، و جعفری، ی. (1400). تحلیل وضعیت مؤلفههای گردشگری خلاق در کلانشهر تبریز بهعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی. تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، 60(21)، 107-126.
- متوسل الحق، آ. (1394). شناسایی ظرفیتهای توسعة گردشگری خلاق در مقصد شهری یزد (پایاننامة کارشناسیارشد منتشرنشده رشته مدیریت جهانگردی). دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
- محمدی، ع.، محرر، م.، و باباخانیفرد، م. (1395). ارائة چارچوبی برای ارزیابی محصولات گردشگری خلاق با استفاده از کارت امتیازی متوازن. گردشگری و توسعه، 34(5)، 8-17.
- مهاجر، ب.، شفیعی، ز.، و خواجه احمدعطاری، ع. (1397). بررسی نقش گردشگری خلاق هنرمحور با تأکید بر آموزش صنایع دستی به کودکان (مطالعة موردی: شهر اصفهان). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 8(3)، 217-240.
- Ali, F., Ryu, K., & Hussain, K. (2016). Influence of experiences on memories, satisfaction and behavioral intentions: A study of creative tourism. Journal of Travel & Tourism Marketing, 33(1), 85-100.
- Altingoz, M., Smith, N., Duzgun H., Syvrud, P., & Ali, S. (2019). Color and local heritage in gemstone branding: A comparative study of blue zoisite (Tanzanite) and color-change diaspore (Zultanite/Csarite). The Extractive Industries and Society, 6(4), 1030-1039.
- Ardhala, A., Santoso, E., & Sulistyarso, H. (2016). Influence factors on the development of creative industry as tourism destination (Case study: Footwear village in Mojokerto city). Procedia-Social and Behavioral Sciences, 227, 671-679.
- Ariyarathne, M., & Fernando, P. I. N. (2014). Identification of potentials to promote gem tourism in Sri Lanka, Paper presented at the 5th Research Symposium of Uva Wellassa University, Sri Lanka
- Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology.
Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
- Buaban, M. (2016). Community-based creative tourism management to enhance local sustainable development in Kanchanaburi province, Thailand (Unpublished doctoral dissertation in Management Studies). University of Exeter, England.
- Chen, C. F., & Chou, S. H. (2019). Antecedents and consequences of perceived coolness for Generation Y in the context of creative tourism-A case study of the Pier 2 Art Center in Taiwan. Tourism Management, 72, 121-129.
- Creswell, J. (2007). Ualitative inquirey and research design: Choosing among five approaches. London: Sage.
- Dehnavi, A., Nasiri, I., Pradhan, B., & Varzandeh, M. (2015). A new hybrid model using step-wise weight assessment ratio analysis (SWARA) technique and adaptive neuro-fuzzy inference system (ANFIS) for regional landslide hazard assessment in Iran. Catena, 135, 122-148.
- Fernando, I. (2016). Marketing for a Niche: Paradigm towards Gem tourism to uplift socio-economic development in Sri Lanka. International Journal of Business and Management,10(4), 1-20.
- Fillis, I. (2017). Entrepreneurial crafts and the tourism industry. In Tourism and entrepreneurship (pp. 150-164). London: Routledge.
- Hallier, B. (2011). Defining the mining tourism: Case study Idar-Oberstein. Cactus Tourism Journal, 2(1), 12-15.
- Jafari, J., Xiao, H. (Editors). (2016). Encyclopedia of tourism. Switzerland: Springer International Publishing.
- Juzefovič, A. (2015). Creative tourism: The issues of philosophy, sociology and communication. Creativity Studies, 8(2), 73-74.
- Keršuliene, V., Zavadskas, E. K., &Turskis, Z. (2010). Selection of rational dispute resolution method by applying new step wise weight assessment ratio analysis (SWARA). Journal of Business Economics and Management, 11(2), 243-258.
- King, N., & Horrocks, C. (2010). Interviews in qualitative research. London: Sage.
- Molokáč, M., & Slovakia, K. (2015). Gemstones in Geotourism. GeoJournal of Tourism and Geosites, 1(1), 7-13
- (2014). Tourism and the creative economy, OECD Studies on Tourism. OECD Publishing, Paris. Retrieved from https://read.oecd-ilibrary.org/industry-and-services/tourism-and-the-creative-economy_9789264207875-en#page10
- Perçin, S. (2019). An integrated fuzzy SWARA and fuzzy AD approach for outsourcing provider selection. Journal of Manufacturing Technology Management, 30(2), 531-552.
- Prince, S. (2011). Establishing the connections between the goals of sustainable development and creative touris (Unpublished master’s thesis in Science and Technology). Uppsala University, Uppsala, Sweden.
- Remoaldo, P., Serra, J., Marujo, N., Alves, J., Goncalves, A., Cabeca, S., & Duxbury, N. (2020). Profiling the participants in creative tourism activities: Case studies from small and medium sized cities and rural areas from Continental Portugal, Tourism Management Perspectives, 36 ,100746.
- Richards, G. (2009). Creative tourism and local development. In Wurzburger, A. Pattakos, & A. Pratt (Eds.), Creative Tourism: A global conversation (pp. 78-90). Santa Fe: Sunstone Press.
- Richards, G. (2021). Developing craft as a creative industry through tourism. Brazilian Creative Industries Journal, 1(1), 1-20.
- Richards, G. W. (2009). Creative tourism and local development. In R. Wurzburger, A. Pattakos, & S. Pratt (Eds.), Creative tourism: A global conversation (pp. 78-90). Sunstone Press.
- Sano, H. (2016). Theoretical consideration on creative tourism. Journal of Global Tourism Research, 1(2), 127-132.
- Sarantou, M., Kugapi, O., & Huhmarniemi, M. (2021). Context mapping for creative tourism. Annals of Tourism Research, 86, 103064,1-11
- Tan, S., Kung, S., & Luh, D. (2013). A model of ‘creative experience’ in creative tourism. Annals of Tourism Research, 41, 153–174.
- United Nations Conference for Trade and Development (UNCTAD). (2018). Creative economy outlook: Trends in international trade in creative industries, United Nations. Retrieved February 2, 2022, from https:// org/ system/ files/ official-document/ditcted2018d3_en.pdf
- Virginija, J. (2016). Interaction between cultural/creative tourism and tourism/cultural heritage industries. In L. Butowski (Ed.). Tourism from empirical research towards practical application (pp. 137-156), Rijeka: InTech.
- Wang, Ch., Liu, J., & Zhang, L. (2020). Impact of tourist experience on memorability and authenticity: A study of creative tourism. Journal of Travel & Tourism Marketing, 37(1), 48–63.
- Yozcui Ö. K., & İçöz O. (2010). A model proposal on the use of creative tourism experiences in congress tourism and the congress marketing mix. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 8(3), 105–113.
|