- احدی، حوریه. (1396). مقایسه بیان دستوری کودکان مبتلا به اُتیسم با کودکان طبیعی. دو ماهنامه جستارهای زبانی، دوره 8، شماره 3، ص 1-21.
- روح پرور، رحیمه و کرمی، مهدیه. (1392). مقایسه ویژگی های آوایی-واجی و صرفی-نحوی گفتار پسران اتیستیک با کودکان سالم. علوم تربیتی، کودکان استثنایی، شماره 50، ص 13-22.
- روح پرور، رحیمه، کرمی، مهدیه و مددی، محسن. (1393). مقایسه ویژگی های آوایی-واجی و صرفی-نحوی کودکان مبتلا به اوتیسم با کودکان سالم، مجله علمی پژوهشی توانبخشی نوین، دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوره 8، شماره 3، ص 62-68.
- سیگل، سیدنی. (1383). آمار غیر پارامتری برای علوم رفتاری. ] یوسف کریمی [. چاپ دوم. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
- فلاحی، وحیده و کریمی ثانی، پرویز. (1395). اثربخشی قصه درمانی بر بهبود مهارت های ارتباطی و تعاملات اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم. پژوهش های کاربردی روانشناختی، سال 7، شماره 2، ص 81-104.
- گلپور، لیلا، نیلی پور، رضا و روشن، بلقیس. (1385). تحلیل مقایسه ای برخی ساختارهای صرفی- نحوی گفتار کودکان کم شنوای شدید- عمیق در حال آموزش با کودکان عادی 4-5 ساله فارسی زبان. دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوره 15، شماره 2، ص 23-29.
- محمدیاری، پری، رهگوی، ابوالفضل، فلاحی خشکناب، مسعود و واحدی، محسن. (1400). تاثیر قصه گویی بر توجه و تمرکز دیداری و شنیداری کودکان مبتلا به طیف اوتیسم. نشریه پژوهش توانبخشی در پرستاری، دوره 7، شماره 4، ص 8-1.
- مهدی زاده، مریم، فلاحی، محمد هادی و وهاب، مریم. (1394). بررسی و مقایسه ابعاد مختلف توانایی زبانی در کودکان 5 تا 8 ساله مبتلا به اوتیسم و کودکان طبیعی. فصلنامه علمی-پژوهشی، زبان پژوهی دانشگاه الزهرا، سال 7، شماره 15، ص 132-150.
- میری، ملیحه، شریفی، شهلا و استاجی، اعظم. (1399). بررسی تاثیر قصه گویی بر زبان گفتاری کودکان دارای اتیسم (طیف خفیف تا متوسط). فصلنامه علمی-پژوهشی، زبان پژوهی دانشگاه الزهرا، سال 12، شماره 34، ص 109-129.
References
- Ahadi, H. (2019). Investigating Syntax Comprehension in Persian-Speaking Children with Autism. Iranian Rehabilitation Journal;17(3):187-196.
- Amani-Babadi, M. Ghiasian, MS. Zandi, B. & Ahadi, H. (2022). The Study of the Effect of Audio-Visual Social Stories and Pragmatic Exercises on Improving (Non)verbal Communication Skills in Children with Autism. Language Related Research. Tarbiat Modares University;12(6): 707-740.
- American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Text Revision DSM IV-TR. 4th Washington, DC: American Psychiatric Association.
- Blount, B. (1975). Studies in Child Language: An Anthropological View: A First Language: The Early Stages. Roger Brown; Language Acquisition and Communicative Choice. Susan Ervin-Tripp. American Anthropologist: 580-600.
- Brown, R. (1973). A First Language: The Early Stages. Cambridge Mass: Harvard University Press.
- Daub, A. Ch.& Huber, T. (2020). Effectiveness of Social Stories on Social Skills for Elementary- Aged Students with Autism. A Literature Review. International Journal of Education; 12(4): 12-37.
- Durrleman, S.& Zufferey, S. (2009). The nature of syntactic impairment in autism. Rivista Grammatica Generatica; 34: 57-86.
- Gray, C. &Garand, J. (1993). Social Stories: Improving responses of students with autism with accurate social information, Focus on Autistic Behavior; 8: 1-10.
- Lotfy, OM. Azzam, A.A. Khattab, A.N. & El-Sady, SR. (2018). Syntactic Profile in Children with Autism Spectrum Disorders(ASD). The Egyptian Journal of Hospital Medicine; 73(1): 5783-5787.
- Naigles, L.R. Cheng, M. Rattansone, N.X. & Tek, S. (2016). You’re telling me! The Prevalence and Predictors of Pronoun Reversals in Children with Autism Spectrum Disorders and Typical Development. HHS Public Access; 27: 11-20.
- Naigles, L.R& Fein, D. (2017). Looking Through Their Eyes: Tracking Early Language Comprehension in ASD. Innovative Investigations of Language in Autism Spectrum Disorder. American Psychological Association: 49-69.
- Naigle, L.R.& Tek, S. (2017). Form is easy, meaning is hard. Revisited: (re) characterizing the strengths and weaknesses of language in children with autism spectrum disorder. WIREs cognitive science; 8: 1-12.
- Park, C.J. Yelland, G.W. Taffe, J.R.& Gray, KM. (2012). Morphological and Syntactic Skills in Language Samples of Preschool Aged Children with Autism: Atypical development? International Journal of Speech-Language Pathology: Monash University; 14(2): 95-108.
- Reis, R.& Teixeira, A. (2012). MorphoSyntactic analysis of language in children with Autism Spectrum Disorder. Research Gate. Social Stories. (2021). The Australian parenting website.
- Tek, S. Mesite, L. Fein, D. & Naigles, L.R. (2014). Longitudinal Analyses of Expressive Language Development Reveal Two Distinct Language Profiles among Young Children with Autism Spectrum Disorders. Journal of Autism Disorder, HHS Public Access; 44 (1): 75-89.
- Tovar, A.T. Fein, D.& Naigles, L.R. (2015). Grammatical Aspect is a Strength in the Language Comprehension of Young Children with Autism Spectrum Disorder. Journal of Speech, Language and hearing Research; 58: 301-310.
- Tyson, K. Kelley, E. Fein, D.& Orinstein, A. (2014). Language and Verbal Memory in Individuals with a History of Autism Spectrum Disorders Who Have Achieved Optimal Outcomes. NIH Public Access; 44(3): 648-663.
- Wittke, K. Mastergeorge, A.M. Ozonoff, S. Rogers, S.J.& Naigles, L.R. (2017). Grammatical Language Impairment in Autism Spectrum Disorder: Exploring Language Phenotypes beyond Standardized Testing. Frontiers in Psychology; 8: 532.
- Yusoff, Y.M. Salehuddin, K. Abdullah, I.H.& Toran, H. (2019). English Morpho-Syntactic Performance of a High-Functioning ASD Child: Implications on ELT. Malaysian Journal of Learning and Instruction; 16(1): 155-179.
- Zare, A.& Nematzadeh, S.h. (2012). The Use of Different Tense in Autistic Children. Life Science journal;9(4):2950-2954.
|