تعداد نشریات | 49 |
تعداد شمارهها | 1,778 |
تعداد مقالات | 18,927 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,797,028 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,092,431 |
طراحی کنترل کننده مد لغزشی مقاوم- تطبیقی با تحمل عیب برای سیستم تعلیق فعال مدل یک دوم خودرو | ||
علوم کاربردی و محاسباتی در مکانیک | ||
مقاله 5، دوره 34، شماره 3 - شماره پیاپی 29، آبان 1401، صفحه 79-96 اصل مقاله (1.2 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22067/jacsm.2022.71589.1043 | ||
نویسندگان | ||
حسن زرآبادی پور* 1؛ مهدی فرهنگ رنجبر2 | ||
1گروه مهندسی برق کنترل، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، قزوین، ایران | ||
2گروه مهندسی برق کنترل،دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی، قزوین،ایران | ||
چکیده | ||
راحتی سرنشینان خودرو یکی از موارد بسیار مهم در حین رانندگی میباشد، از این جهت سیستم تعلیق نقش به سزایی در برآورده شدن این امر دارد. برای بررسی این موضوع در این پژوهش طراحی سیستم کنترل تحمل پذیر عیب برای سیستم تعلیق فعال مدل یک دوم خودرو انجام گرفته است. در این مقاله هدف، طراحی کنترل کننده مدلغزشی مقاوم-تطبیقی جهت پایدار سازی سیستم تعلیق خودرو و همگرایی پاسخ خروجی به پاسخ مطلوب می باشد. به این منظور، ابتدا مدل سیستم تعلیق یک دوم خودرو در حضور عیبهای عملگر، سنسور، عدم قطعیتهای مدل سازی و نیز اغتشاشات محدود خارجی در نظر گرفته شده است. سپس، با فرض عدم اطلاع از باند بالای ترم شامل عیب های سیستم و اغتشاشات، به طراحی قانون کنترل تحمل پذیر خطا پرداخته شده تا پاسخ خروجی سیستم در مقابل هر گونه عیب ناگهانی به مقدار مطلوب (پایدار) همگرا شده و همچنین خروجی مسیر مطلوبی را دنبال کند. | ||
کلیدواژهها | ||
سیستم تعلیق؛ مدل یک دوم خودرو؛ کنترل مدلغزشی مقاوم-تطبیقی؛ عدم قطعیت | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 96 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 61 |