- اسدی، ا.، احدنژاد روشتی، م.، و زادولی خواجه، ش. (1401). تدوین الگوی توسعهی شهر هوشمند با تأکید بر شاخصهای شهر آموزشدهنده (مطالعه موردی: شهر قائن). مجله جغرافیا و توسعه فضای شهری، 10(2)، 1-20.
- اکبری منفرد، ب.، کلانتری، م.، پیری، ع.، و تیموری، ا. (1399). تحلیل فضایی مؤلفههای زیرساختی شهر یادگیرنده بر اساس ناهمسانیهای فضایی میان محلات شهری زنجان، دو فصلنامه علمی جغرافیای اجتماعی شهری، 7(2)، 280-261.
- امیرانتخابی، ش.، قلیپور، ی.، و میثمی، س. (1397). تحلیلی بر ارتباط شهر یادگیرنده و شهر خلاق در راستای دستیابی به شهر پایدار (مطالعه موردی: شهر رشت). فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی، 13(2)، پیاپی 43، 482-465.
- سایت شهرداری مشهد، 1401، https://www.mashhad.ir/.
- سرائی، م.، و حج فروش، ش. (1400). فرابینی شاخصهای شهر یادگیرنده در نواحی شهر یزد. نشریه علمی کاوشهای جغرافیایی مناطق بیابانی، 9(1)، 104-87.
- شیعه، ا.، یوسفی، م.، خطیبی، م.، و سعیدی رضوانی، ن. (1399). بررسی ارتباط شهر یادگیرنده و سطح مشارکت شهروندان در شهر قزوین. فصلنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی، 9(35)، 140-103.
- صرافی، م.، ابراهیمنیا، و.، و همدانچی، ف. (1399). نقشآفرینی مراکز آموزش عالی در ارتقای فرهنگپذیری اجتماع شهری یادگیرنده؛ بررسی موردی: محلههای سناباد و جنت شهر مشهد. فصلنامه نامه معماری و شهرسازی، 13(29)، 50-33.
- قاسمی، ف.، پارسا، ع.، مهرعلیزاده، ی.، و شاهی، س. (1399). بررسی نقش تعاملی دانشگاه و شهرداری در ایجاد و توسعه شهر یادگیرنده. فصلنامه برنامهریزی توسعه شهری و منطقهای، 5(12)، 188-157.
- مذنبی، و.، پودات، پ.، و جعفری، م. (1400). اولویتبندی شاخصهای شهر یادگیرنده با استفاده از روش تحلیلی عاملی: مطالعه موردی شهر بندرعباس. فصلنامه پویش در آموزش علوم پایه، 7(22)، 20-10.
- مرکز آمار ایران. (1395). سرشماری عمومی نفوس و مسکن. تهران: مرکز آمار ایران.
- یوسفی، م.، شیعه، ا.، خطیبی، م.، و سعیدی رضوانی، ن. (1398). شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای شهر یادگیرنده با تأکید بر یادگیری مادامالعمر. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 71، 126-105.
- Ahmed, S., Baffoe, G., Bhandri, R., Young, G., & Osborne, M. (2021). Sustainable, healthy, learning cities and neighborhoods, in M. Venter & S. Hattingh (eds.), Learning for a better future: Perspectives on higher education, cities, business & civil society, Centre for Local Economic Development: Topics in Local Development, 1, 27–50, Cape Town: AOSIS.
- Akram, M., Wasim, F., & Alcantud, J.C.R. (2021). Multi-criteria optimization technique with complex Pythagorean Fuzzy N-soft Information. Int J Comput Intell Syst,14,
- Ameen, Sh. (2020). Glasgow and Shanghai cities as learning cities for continuous education: What impact on society as a whole? European Scientific Journal, 16(13), ISSN: 1857-7881 (Print) e - ISSN 1857-7431.
- Atchoarena, D., & Howells, A. (2021). Advancing learning cities: Lifelong learning and the creation of a learning society. In: Ra, S., Jagannathan, S., Maclean, R. (Eds), Powering a learning society during an age of disruption. Education in the Asia-Pacific Region: Issues, Concerns and Prospects, 58. Singapore: Springer.
- Benke, M., Czimre, K., Forray, K. R., Kozma, T., Márton, S., & Teperics, K. (2018). Learning regions for resilience in Hungary: challenges and opportunities. Resilience, Crisis and Innovation Dynamics New Horizons in Regional Science series (pp. 68-89). Cheltenham: Edward Elgar Publishing.
- Bhasin, H. (2021). What is a learning organization? Peter Senge’s 5 Disciplines of Learning. https://www.marketing91.com/learning-organization/
- Biao, I. (2019). Learning cities, town planning, and the creation of livelihoods, New York & Beijing: GI Global Scientific Publishing.
- Bilgimoz, S., & UYGUR, A. (2022). A conceptual research on learning cities. Journal of Recreation and Tourism Research, 9(1), 47–71.
- Campbell, C., Osmond-Johnson, P., Faubert, B., Zeichner, K., & Hobbs-Johnson, A. (with Brown, S., DaCosta, P., Hales, A., Kuehn, L., Sohn, J., & Steffensen, K. (2017). The state of educators’ professional learning in Canada: Final research report. Oxford, OH: Learning Forward.
- Chi-Sen, H., & Yun-Chi, L. (2021). A study on the promotion strategy of the Taichung learning city project as the development process of the cultural identity of a city. International Conference on Human-Computer Interaction, Posters, 72–79.
- Cristina Momete, D., & Mihail Momete, M. (2021). Map and track the performance in education for sustainable development across the European Union. Sustainability, 13, 13185.
- Duangduen, Ch., & Chomsupak C. (2021). The learning disciplines for support personnel to build a learning organization of Ramkhamhaeng University. Asian Journal of Education and Training, 7(1), 1-6.
- English, L.M., & A. Carlsen. (2019). Lifelong learning and the sustainable development goals (SDGs): Probing the implications and the effects. International Review of Education, 65 (2), 205–211.
- Facer, K., & Buchczyk, M. (2019). Understanding learning cities as discursive, material and affective infrastructures. Oxford Review of Education, 45(2), 168-187.
- Hyen Kim, J., & Seok Ahn, B. (2020). The hierarchical VIKOR method with incomplete information: supplier selection problem. Sustainability, 12, 9602.
- Lage Chang, , Sabatini-Marques, J., Moreira da Costa, E., Mauricio Selig, P., & Yigitcanlar, T. (2019). Knowledge-based, smart and sustainable cities: a provocation for a conceptual framework. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity,4(1), 1-17.
- Lido, , Reid, K., & Osborne, M. (2019). Life wide learning in the city: Novel big data approaches to exploring learning with large scale surveys, GPS and social media. Oxford Review of Education, 45(2), 279–295.
- Matovic, M., & San Salvador del valle, R. (2020). On the creative city concept. Journal of Cultural Management and Cultural Policy, 1, 35-52
- Németh, B. (2019). Learning cities: Participatory-focused community development in adult and lifelong education. Journal of education, 7(2), 9-23.
- Németh, B., Issa, O., Diba, F., & Tuckett, A. (2020). Learning cities and learning communities: Analyzing contextual factors and their impacts on adult and lifelong learning in urban settings. Andragoške Studije, 1.
- Park, S. (2021). Where do lifelong learning cities in Korea stand? – From the perspective of a learning society orientation. Studies in Adult Education and Learning, 26(1), 15-31.
- Pryima, S., Dayong, Y., Anishenko, O., Petrushenko, Y., & Vorontsova, A. (2018). Lifelong learning progress monitoring as a tool for local development management. Problems and Perspectives in Management, 16(3), 1-13.
- Raymer, A. (2020). Andragogy of Hope and Learning Cities. New York: Cornell University.
- UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL). (2015). UNESCO Global Network of Learning Cities, Guiding Documents. UNESCO Institute for Lifelong Learning
- UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL). (2020). embracing a culture of lifelong learning: Contribution to the Futures of Education initiative. http://cradall.org/ content/ embracing-culture-lifelong-learning-contribution-futureseducation-initiative-uil.
- UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL). (2021a). ESD implementation in learning cities. http://www.unesco.org/open-access/ terms-use-ccbysa-en.
- UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL). (2021b). Inclusive lifelong learning in cities: Policies and practices for vulnerable groups. UNESCO Institute for Lifelong Learning
- Wang, J., Lu, , Wu, J., Wei, C., Alsaadi, F., & Hayat, T. (2019). VIKOR method for multiple criteria group decision making under 2-tuple linguistic neutrosophic environment. Economic Research-EkonomskIstraživanja, 33(1), 3185-3208.
- Webb, S., Holford, J., Hodge, S., Milana, M., & Waller, R. (2020). Learning cities and implications for adult education research. International Journal of Lifelong Education, 39(5-6), 423-427.
- Yuan, D., Anishenko, O., Pryima, S., & Petrushenko, Y. (2017). The UNESCO global network of learning cities: tools for the progress monitoring. Science and Education, 4(157), 74-81.
- Zeman, K., Chénier, Ch., Christ, G., Chew Leung, J., Bell, R., & Cornwall, T. (2022). Education Indicators in Canada: Report of the Pan-Canadian Education Indicators Program. https://www150.statcan.gc.ca/n1/en/catalogue/81-582-X
|