- ابطحی، س.، شریفزاده، ف.، و ابراهیمپور، ح. (1389). بررسی مفاهیم، نظریهها و مدلهای کارآفرینی و ارائه مدل مفهومی. مدیریت فرهنگ سازمانی، 8(21)، 82-112.
- احمدی فارسانی، م.، و صفری، ع. (1396). کارآفرینی اجتماعی: عوامل و پیامدها با رویکرد نهجالبلاغه. فصلنامه پژوهشنامه نهج البلاغه، 5(18)، 99-118.
- حاتمی، خ.، قاضینژاد، م.، باستانی، س.، و راد، ف. (1399). فراتحلیل پژوهشهای صورتگرفته در حوزه سازمانهای مردمنهاد: با تأکید بر علل مشارکت افراد در این سازمانها. جامعهشناسی اقتصادی و توسعه، 9(2)، 23-46.
- رضایی، ف.، توکلی نیا، ج.، و صرافی، م. (1400). بررسی نقش سازمانهای مردمنهاد در تحقق پذیری حکمروایی خوب شهری (نمونه موردی کلانشهر تهران). نشریه علمی جغرافیا و برنامه ریزی، 25(77)، 113-130.
- زارع، ر.، و صفری دشتکی، م. (1398). طراحی و تبین مدل پارادایمی کارآفرینی اجتماعی با هدف توانمند سازی زنان سرپرست خانوار (مطالعه موردی: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس). زن در توسعه و سیاست، 17(1)، 147-171.
- سالنامه آماری 1399 کمیته امداد امام خمینی (ره). (1400). تهران، انتشارات مرکز برنامه ریزی و پژوهش.
- ستاری، س. (1391). دستورالعمل مدیریت شبکههای ارتباطی و حمایتی (شبکههای نیکوکاری) کمیته امداد امام خمینی (ره) . تهران: انتشارات شورایعالی پژوهش و برنامه ریزی.
- صفری، م. (1401). طراحی سنجهای به منظور اندازهگیری کارآفرینی اجتماعی در سازمانهای مردمنهاد (مورد مطالعه: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس) (پایاننامه منتشرنشده کارشناسیارشد رشتۀ مدیریت دولتی). دانشگاه پیام نور مرکز شیراز، شیراز، ایران.
- عمرانی، ز.، حقیقی کفاش، م.، و کفاش، ن. (1389). اولویتبندی عوامل اثرگذار بر کارآفرینی اجتماعی در ایران از دیدگاه فعالان اجتماعی.فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 3(2)، 11-36.
- فلاح، م.، جعفری، م.، و عبادی، ر. (1399). ارائه مدلی برای بررسی و تبیین نقش وقف بر اندازه دولت در اقتصاد با تأکید بر نقش کارآفرینی اجتماعی. مجلس و راهبرد، 27(104)، 5-30.
- کمیته امداد امام خمینی (ره) . (1396). اسناد راهبردی کمیته امداد امام خمینی (ره) ( سال 1394 الی 1396). تهران: انتشارات دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره).
- کمیته امداد امام خمینی (ره) . (1400). گزارش مدیریتی کارآفرینی اجتماعی.تهران: دفتر مطالعات و پژوهش.
- مقیمی، س. (1383). کارآفرینی و عوامل مؤثر بر آن. فرهنگ مدیریت، 5، 170-177.
- الوانی، س. م. (1387). بررسی نقش سازمانهای غیر دولتی بر توسعه. فصلنامه علوم مدیری، 1(4)، 37-64 .
- یادگار، ن.، بازرگان، ع.، و فقیه، ن (1390). فرایند شکلگیری ابتکارات کارآفرینان اجتماعی: الگویی برگرفته از نظریه برخاسته از دادهها. توسعه کارآفرینی، 13(4)، 7-29.
- Alter, K. (2006). A social enterprise typology: Virtue ventures. Retrieved 2013, April 28, from http://virtueventures.com
- Austin, J., Gutierrez, R., Ogliastri, E., & Reficco, E. (2006). Effective management of social enterprises: Lessons from businesses and civil society organizations in Iberoamerica. Cambridge: Harvard University.
- Bano, M. (2019). Partnerships and the good-governance agenda: Improving service delivery through state–NGO collaborations. VOLUNTAS: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, 30(6), 1270-1283
- Borzaga, C., & Sacchetti, S. (2015). Why social enterprises are asking to be multi-stakeholder and deliberative: An Explanation around the Costs of Exclusion, Euricse WP, 75|15. Retrieved 2018, June 15, from https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2594181
- Braun, V., & Clarke, V. (2006), Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
- Dees, G. (1998). The meaning of social entrepreneurship. Retrieved rom https://centers.fuqua.duke.edu/case/wp-content/uploads/sites/7/2015/03/Article_Dees_MeaningofSocialEntrepreneurship_2001.pdf
- Dorado, S., & Ventresca, M. J. (2013). Crescive entrepreneurship in complex social problems: Institutional conditions for entrepreneurial engagement. Journal of Business Venturing, 28(1), 69–82.
- García-Jurado, A., Pérez-Barea, J. J., & Nova, R. (2021). A new approach to social entrepreneurship: A systematic review and meta-analysis. Sustainability, 13, 2754.
- Grieco, C. (2015). Assessing social impact of social enterprises: Does one size really fit all? Cham: Springer.
- Gupta, P., Chauhan, S., Paul, J., & Jaiswal, M. (2020). Social entrepreneurship research: A review and future research agenda. Journal of Business Research, 113, 209–229.
- Hockerts, K. (2017). Determinants of social entrepreneurial intentions. Entrepreneurship Theory and Practice, 41(1), 1-26.
- Kim, D., & Lim, U. (2017). Social enterprise as a catalyst for sustainable local and regional development. Sustainability, 9(8), 1427.
- Light, P. C. (2006). Reshaping social entrepreneurship. Stanford Social Innovation Review. Retrieved from https://wagner.nyu.edu/files/performance/ReshapingSE.pdf
- McMullen, J. S., & Bergman, B. J. (2017). Social entrepreneurship and the development paradox ofprosocial motivation: A cautionary tale. Strategic Entrepreneurship Journal, 11(3), 243–270.
- Mort, G. S., Weerawardena, J., & Carnegie, K. (2003). Socialentrepreneurship: towardsconceptualisation. International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 8(1), 76–88.
- Nguyen, M. H. T., Carr, S. C., Hodgetts, D., & Fauchart, E. (2021). Why do some social enterprises flourish in Vietnam? A comparison of human and ecosystem partnerships. Sustainablility Accounting Management and Policy Journal, 12(6), 1312-1347.
- Seelos, C., & Mair, J. (2007). Profitable business models and market creation in the context of deep poverty: A strategic view. The Academy of Management Perspectives, 21(4), 49–63.
- Smith, B., & Stevens, C. (2010). Different types of social entrepreneurship: The role of geography and embeddedness on the measurement and scaling of social value. Enterprenerurship and Regional Development, 22(6), 1-43.
- The British Council in Partnership with Social Enterprise UK. (2015). London, UK: Think Global Trade Social: The British Council.
- Tortia, E. C., Sacchetti, S., & Valentinov, V. (2020). The ‘protective function’ of social enterprises: Understanding the renewal of multiple sets of motivations. Review of Social Economy, 78(3), 371-410.
- Tracey, P., & Jarvis, O. (2007). Toward a theory of social venture franchising. Entrepreneurship Theory and Practice, 31(5), 667–685.
- Weerawardena, J., & Mort, G. S. (2006). Investigating social entrepreneurship: A multidimensional model. Journal of World Business, 41(1), 21–35.
- Westley, F., & Antadze, N. (2010). Making a difference: Strategies for scaling social innovation for greater impact. London: Routledge.
- (2011). Retrieved 2013, April 28, form http://www.ashoka.org/. Accessed 28 Apr 2013.
|