تقیپوری حاجبی، ساناز، پاشایی فخری، کامران و پروانه عادلزاده (1400). بررسی استعاره های غم و شادی. پژوهش ادبیات معاصر جهان،.doi: 10.22059/jor.2020.290281.1903
رقیبدوست، شهلا و شهره صادقی (1394). فرایند رشد درک استعاره در کودکان 6-8 سالۀ فارسیزبان. مجله زبانشناخت، سال ششم، شمارۀ اول، صص 137-160.
زورورز، مهدیس، افراشی، آزیتا و عاصی، سید مصطفی (1392). استعارههای مفهومی شادی در زبان فارسی: یک تحلیل پیکرهمدار.مجلۀ زبانشناسی و گویشهای خراسان، دانشگاه فردوسی مشهد، س 5، ش2، صص 49-72.
شرفزاده، محمدحسین و امین زارع (1391). بررسی شناختی مفهوم استعاری ترس در زبان فارسی، مجموعه مقالات هشتمین همایش زبانشناسی ایران (جلد اول)، تهران : دانشگاه علامه طباطبائی، 400-407.
عباسی، زهرا (1397). استعارة مفهومی عشق و خوشههای معنایی مرتبط با آن در تذکرةالاولیای عطار.
پژوهشهای ادب عرفانی (گوهر گویا)،
دوره 12، شماره 2 - شماره پیاپی 37، صص117 -146.
ملکیان، معصومه (1391). بررسی کاربرد استعاره احساس در گفتار روزمره: مطالعه موردی شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات، زبانهای خارجی دانشگاه الزهراء.
مولودی، امیرسعید و
غلامحسین کریمیدوستان. (1396). رویکرد پیکره بنیاد به استعارههای شناختی در زبان فارسی: مطالعۀ حوزۀ مقصد ترس.
هنر زبان، دوره 2، شماره 4، صص7-40.
هاوکس، ترنس (1380). استعاره. ترجمه فرزانه طاهری. تهران: نشر مرکز.
Al-Abed Al-Haq, Fawwaz and Ahmad El-Sharif. (2008). A Comparative Study of Some Metaphorical Conceptualizations of Happiness and Anger in English and Arabic. US-China Foreign Language, 6, no.11.
Allport, D. A. (1985). Distributed memory, modular subsystems and dysphasia. In:Current perspectives in dysphasia (Newman SK, Epstein R, Eds), pp. 207–244. Edinburgh: Churchill Livingstone.
Alsaedi, A. (2021). Allaying the fears metaphorically: representation of coronavirus crisis in Saudi English newspapers. Int, J. Engl. Ling, 11(2).
Borke, H. (1971). Interpersonal perception of young children: Egocentrism or empathy. Journal of Developmental Psychology, 5, pp. 263-269.
Gallese, V., & Lakoff, G. (2005). The brain's concepts: the role of the Sensory-motorsystem in conceptual knowledge. Cognitive Neuropsychology, 22(3), pp. 455-479.
Geppert, U., & Kuster, U. (1983). The emergence of "wanting to do it oneself": A precursor of achievement motivation. International Journal of Behavioral Development, 6, pp. 355-370.
Grady, J.E. (2007). Metaphor. In the Oxford Handbook of Cognitive Linguistics, ed. Dirk Geeraerts & Hubert Cuyckens. Oxford: Oxford University Press.
Geeraerts, D. 2006. A rough guide to cognitive linguistics. Ed. D. Geeraerts, D. In Cognitive Linguistics: Basic Readings. Berlin: Mouton de Gruyter. pp. 1-28.
Kovecses, Z. (2000). Metaphor and emotion. Cambridge: Cambridge University Press.
Kovecses, Z. (2002). Metaphor. A Practical Introduction. Oxford: Oxford University Press.
Kövecses, Z. 2006. Language, Mind and Culture: A Practical Introduction. Oxford: Oxford University Press.
Kovecses, Z. (1986). Metaphors of Anger, Pride, and Love: A Lexical Approach to the Study of Concepts. Amsterdam: John Benjamins.
Kovecses, Z. (2010). Metaphor and Emotion: Language Culture and Body in Human Feeling.Cambridge: Cambridge University Press.
Lakoff, G. (1987). Women, Fire, and Dangerous Things: What Categories Reveal about the Mind. Chicago, IL: University of Chicago Press.
Lakoff, G. & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. Chicago: University of Chicago Press.
Lakoff, G. (1993). The contemporary theory of metaphor. In A. Ortony (Ed.), Metaphor and thought, Second edition, Cambridge: University Press Cambridge.
Lewis, M. & Brooks-Gunn, J. (1979). Social cogni-tion and the acquisition of self. New York: Plenum.
Lewis, M. & Michalson, L. (1983). Children's emotions and moods: Developmental theory and measurement. New York: Plenum.
Lewis, M. (1997). The self in Self-conscious emotions. In S. G. Snodgrassand, R. L. Thompsom (eds.), Annuals of the New York Academy of Sciences,Vol. 818, The Self Across Psychology. New York: The New York Academy of Sciences.
Medin, D. L., & Smith, E. (1984). Concepts and Concept Formation. Annual Review of Psychology, 35, pp. 113-138.
Moradi, M. R., & Mashak, S. P. (2013). A comparative and contrastive study of sadness conceptualization in Persian and English. English Linguistics Research, 2(1), pp. 107-112.
Ogarkova, A., & Soriano, C. (2014). Emotion and the body: A corpus-based investigation of metaphorical containers of anger across languages. International Journal of Cognitive Linguistics, 5(2), pp.147-179.
Papalia, D. E., Olds, S. W., and Feldman, R. D. (2009). Human Development. (11th Ed.). Boston: McGraw-Hill.
Plutchik, R. (1970). Emotions, evolution and adaptive processes. In M. Arnold (Ed.), Feelings and emotion, New York: Academic Press.
Pulvermüller, F. (1999). Words in the brain’s language. Behavioral and Brain Sciences, 22, pp. 253-336.
Rodsap, N., Rodpan, S., & Suklek, P. (2022). Conceptual Metaphors of Fear and Sadness in Covid-19 Plague. Journal of Language and Linguistic Studies, 18(2).
Sroufe, L.A. (1997). Emotional Development. Cambridge: Cambridge University Press.
Stefanowitsch, A. (2004). HAPPINESS in English and German: A metaphorical-pattern analysis. Language, culture, and mind, 137-149.
Steiner, J. E., Glaser, D., Hawilo, M. E., & Berridge, K. C. (2001). Comparative expression of hedonic impact: affective reactions to taste by human infants and other primates. Neurosci Biobehav Rev, 25, pp. 53–74.
Stipek, D. J. (1983). A developmental analysis of pride and shame. Human Development, 26,pp. 42-54.
Yu, N. (1995). Metaphorical expressions of anger and happiness in English and Chinese. Metaphor and symbol, 10(2), pp. 59-92.