- استازاده، زهرا (1378). ارزیابی کتب آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان. (پایاننامه کارشناسی ارشد منتشرنشده). دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شیراز.
- امانی ملکوتی، فاطمه (1389). بررسی تحلیلی کتابهای آموزش زبان فارسی. (پایاننامه کارشناسی ارشد منتشرنشده). دانشگاه پیام نور تهران.
- جعفرزاده، زهرا (1381). راهکارهایی مشخص در تهیه مواد درسی مقدماتی و متوسطه در آموزش زبان فارسی به دیگر زبانان با تحلیل و تدوین متن نمونه. (پایان نامه کارشناسی ارشد منتشرنشده). دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شیراز.
- جهانگردی، کیومرث (1395). تحلیل کتابهای آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان، رویکردی پیکرهای-شناختی به آموزش واژگان. (رساله دکترای تخصصی منتشرنشده). وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
- خیبری،ستاره (1378). مطالعه و تحلیل متنی و بررسی کتابهای آموزش زبان فارسی. (پایان نامه کارشناسی ارشد منتشرنشده). دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شیراز.
- ذوالفقاری، حسین (1384). برنامه درسی آموزش زبان فارسی به ملل مسلمان. نشریه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، پیاپی 15، ش 2، صص 25 ـ 58.
- رییسی مبارکه، نفیسه (1399). ارزیابی محتوای دستوری مجموعه آموزش نوین زبان فارسی. فصلنامه علمی زبانپژوهی دانشگاه الزهرا. د12، ش 37، صص 39-68.
- رضویان، حسین و الهی پناه، تمنا (1399). تحلیل کاربردشناختی کتاب آموزش نوین زبان فارسی بر اساس اصول گرایس. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان. د 9، ش 1، صص 47-70.
- رییسی، زهرا و محمدی فشارکی، محسن (1394). توصیف و نقد دستوری مجموعه کتابهای آموزش فارسی به فارسی جامعه المصطفی العالمیه. فنون ادبی. د 10، ش 2، صص 71-86.
- زهرایی، احمد و فردی، اصغر (1396). آموزش فارسی به فارسی کتاب چهارم. قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی.
- زهرایی، احمد؛ فردی، اصغر (1396). آموزش فارسی به فارسی کتاب دوم. قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی.
- زهرایی، احمد؛ فردی، اصغر و ناطق، محمد (1396). آموزش فارسی به فارسی (مقدمه). قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی.
- سلطان احمدی،زهرا (1394). تحلیل متون آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در سطح مقدماتی بر مبنای نظریه یادگیری زبان بنیاد هالیدی.(پایان نامه کارشناسی ارشد منتشرنشده). دانشکده علوم انسانی، دانشگاه سمنان.
- شاهدی، شهرزاد (1380). بررسی و تعبه ساز و کار تحلیل متن برای متن های زبان فارسی برای خارجیان با عنایت ویژه به چارچوب ها و متن های مهم موجود. (پایان نامه کارشناسی ارشد منتشرنشده). دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شیراز.
- صحرایی، رضامراد و شهباز، منیره (1391). تحلیل محتوایی منابع آموزش زبان فارسی بر پایه انگاره نیل اندرسون. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. د1، ش 2. صص 1-30.
- ضیاء حسینی، محمد (1385). روش تدریس زبان خارجی/دوم. تهران: سمت.
- فردی، اصغر؛ زهرایی، احمد (1396). آموزش فارسی به فارسی کتاب سوم. قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی.
- فردی، اصغر؛ زهرایی، احمد و مؤمنی، جعفر(1396). آموزش فارسی به فارسی قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی.
- فردی، اصغر؛ زهرایی، احمد و مؤمنی، جعفر(1396). آموزش فارسی به فارسی 6. قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی.
- فردی، اصغر؛ زهرایی، احمد و ناطق، محمد (1396). آموزش فارسی به فارسی کتاب اول. قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی.
- قبول، احسان (1397). آموزش نوین زبان فارسی جلد 1 (دوره آغازین). مشهد: چاپ و نشر یاسین.
- قبول، احسان (1397). آموزش نوین زبان فارسی جلد 2 (دوره آغازین). مشهد: چاپ و نشر یاسین.
- قبول، احسان (1397). آموزش نوین زبان فارسی جلد 3 (دوره میانی). مشهد: چاپ و نشر یاسین.
- قبول، احسان (1397). آموزش نوین زبان فارسی جلد 4 (دوره میانی). مشهد: چاپ و نشر یاسین.
- قبول، احسان (1397). آموزش نوین زبان فارسی جلد 5 (دوره پیشرفته). مشهد: چاپ و نشر یاسین.
- مهرآوران، محمود و ناطق، محمد (1394). نقد کتاب آموزش نوین زبان فارسی. دوفصلنامه تخصصی آموزش زبان فارسی. د1 ش 1. صص 141-160.
- وکیلی فرد، امیررضا؛ جنتی راد،فاطمه؛ رضایی محلاتی، زویا و میرزایی حصاریان، محمدباقر (1400). ارزیابی منابع آموزشی زبان فارسی برای دانشجویان غیر ایرانی: واکاوی درسنامه مینا. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی. د 25، ش 48، صص 1-28.
- هادیزاده، محمدجواد (1400). تحلیل و ارزیابی محتوای دستور در دو مجموعه آموزش نوین زبان فارسی و آموزش فارسی به فارسی بر اساس رویکرد دستور آموزشی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال 21، ش 1، صص 375-401.
- هادیزاده، محمدجواد (1396). ارزیابی محتوای دستور در منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (آزفا) بر پایه رویکرد دستور آموزشی. (رساله چاپ نشده دکتری). دانشکده ابیات و علوم و انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد.
- Abdelwahab, M. (2013). Developing an English language textbook evaluative checklist. IOSR Journal of Research & Method in Education, 1) 3(, 55-70
- Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In Celce Murica (Ed.), Teaching English as a second or foreign language (pp. 415-427). Cengage learning.
- Chastain, K.(1988). Developing second language skills: theory and languge practice (3rd ed.). Harcourt Brace
- Cunningsworths, A. (1995). Choosing your coursebook.
- Ellis, (1997). The evaluation of communicative tasks. In B. Tomlinson (Ed.), Materials development in language teaching (pp. 217-238). Cambridge University Press.
- Garinger, (2002). Textbook selection for the ESL classroom. (ERIC Digest). Retrieved from ERIC database. (EDO-FL-02-10).
- Littlejohn, A. (1998). The analysis of language teaching materials: Inside the Trojan Horse. In Tomlinson (Ed.), Materials development in language Teaching (pp. 190-216). Cambridge University Press.
- Hyland, K. (2003). Second language writing. Cambridge University Press.
- Litz, D. R. (2005). Textbook evaluation and ELT management: A South Korean case study. Asian EFL journal, 48, 1-53.
- Mukundan, A., Hajimohammadi, R. & Nimehchisalem, V. (2011). Developing an English language textbook evaluation checklist. Contemporary Issues in Education Research, 4(6), 21-28.
- Razmjoo, A. (2010). Developing a textbook evaluation scheme for the expanding circle. Iranian Journal of Applied Language Studies, 2(1), 121-136.
- Russo, V. & Olvitt, L. (2006). Course materials development for adult learning in support of enviorenmental and sustainability education processes. SADC publication.
- Smith, & Turner, J. (2016). The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) and the Lexile framework for reading. Retrived from https://metametricsinc.com/wp-content/uploads/2018/01/CEFR_1.pdf
- Stufflebeam, D. (2000). Guideline for developing evaluation checklist: The checklist development checklist (CDC). Evaluation checklists project. Retrieved from wmich.edu/evalctr/checkl
|