- احمدی، غ.، شریفی، م.، و نوروزی، ش. (1385). بررسی بازارهای محلی روستاهای استان مازندران از دیدگاه خریداران و فروشندگان. روستا و توسعه، 9(2)، 105-126.
- افسرکشمیری، ب. (1993). بازارهای هفتگی روستایی در شمال ایران. نامه علوم اجتماعی، 2(6)، 179-192.
- دیوسالار، ا.، و کیانژاد تجنکی، س. (2017). تبیین سازمان فضایی شهرستان بابل با استفاده از شاخصهای کمی و کیفی. فصلنامه علمی-پژوهشی برنامهریزی منطقهای، 6(24)، 129-140.
- سعیدی، ع. (2010). محیط، فضا و توسعه بحثی در ضرورت توسعه یکپارچه روستایی-شهری. فصلنامه مسکن و محیط روستا، 29(131)، 1-10.
- ضیاتوانا، م.، و امیرانتخابی، ش. (1386). نقش بازارهای روستایی در فرایند شکل گیری سازمان فضایی و شبکه سکونتگاهی (نمونه: شهرستان تالش). جغرافیا و توسعه ناحیهای، 4(8)، 115-135.
- علویزاده، س.، علیزاده، س.، درویشی، ه.، و حشمتی، ج. (1393). سنجش توزیع فضایی بازارهای روز و مکانیابی بهینه آنها در شهر خرمآباد با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی. جغرافیا و آمایش شهری منطقهای، 12(1)، 67-88.
- فلاحتی، ش.، و عزیزی، م. (1398). نقش بازارهای محلی در رونق اقتصادی روستاییان استان گیلان. روستا و توسعه، 22(2)، 125-139.
- مطیعی لنگرودی، س.، قدیری معصوم، م.، رضوانی، م.، و عزمی، آ. (1390). نقش بازارهای دورهای محلی در توسعه اقتصادی-اجتماعی روستاهای استان گیلان. مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی (چشم انداز جغرافیایی)، 6(15)، 138-154.
- مهدوی حاجیلویی، م.، و احمدی زاده هندخاله، ت. (1390). نقش بازارهای هفتگی استان گیلان در توسعه روستایی و زایش شهرهای جدید در استان (مطالعه موردی: شهرستان صومعه سرا). مجله جغرافیایی سرزمین، 8(29)، 53-37.
- ناصری، ز.، صحنه، ب.، و نجفی کانی، ع. (1398). تحلیلی بر کارکرد بازارهای هفتگی در کیفیت زندگی نواحی روستایی شهرستان گنبدکاووس. روستا و توسعه، 22(2)، 105-123.
- نظری، ع.، صحنه، ب.، و سقر، ع. (1395). تحلیل مکانی-فضایی بازارهای هفتگی روستایی برمبنای نظام سلسله مراتب روستایی در شهرستان آق قلا. برنامهریزی فضایی، 6(1)، 103-124.
- Gandhi, V. P., & Namboodiri, N. V. (2006). Marketing of fruits and vegetables in India: A study covering the Ahmedabad. India: Chennai and Kalkata Markets.
- John, R. B. (1980). Spatial interaction models and the location–Allocation problem. Journal of Regional Science, 20(1), 37-50.
- Karg, H., Bellwood-Howard, I., Akoto-Danso, E. K., Schlesinger, J., Chagomoka, T., & Drescher, A. (2019). Small-town agricultural markets in Northern Ghana and their connection to rural and urban transformation. The European Journal of Development Research, 31(1), 95-117.
- Nazari, A., Sahneh, B., & Saghghar, A. (2016). Local-spatial analyzing of rural weekly markets, based on rural hierarchical system in Aq Qala county. Spatial Planning, 6(1), 103-124.
- Sabet, N. S., & Azharianfar, S. (2017). Urban-rural reciprocal interaction potential to develop weekly markets and regional development in Iran. Habitat International, 61, 31-44.
- Tacoli, C., McGranahan, G., & Satterthwaite, D. (2012). Urbanization, poverty and inequity: Is rural–urban migration a poverty problem, or part of the solution? In The new global frontier (pp. 51-68). New York: Routledge.
- Wang, C., Tsuchiya, H., Lee, J., & Ward, K. (2004). Urban marketing challenge: Attraction a supermarket to pittsburg's hill district. New York: Carnegie Mellon University.
- Yüceer, S. E., & Demiryürek, K. (2020). Factors effecting rural women’s entrepreneurshıp in local markets: The case of Samsun province, Turkey. Turkish Journal of Agriculture-Food Science and Technology, 8(2), 301-307.
|