- استادی، م.، ملک، ف.، و کاظم زاده، ی. (1393). راهکارهایی برای مسیرهای منتهی به مدرسه بر اساس معیارهای شهر دوستدار کودک (با تاکید بر کیفیتهای طراحی شهری). تهران: کنفرانس ملی شهرسازی، مدیریت شهری و توسعه پایدار.
- اصغر نژاد، م.، و دایی نائینی، م. (1393). شهر فردا شهری با تاکید بر حضور پذیری کودکان. اولین همایش ملی در جست و جوی شهر فردا.
- امیری، س.، و شکوهی، ع. (1393). اصول و ضوابط مطلوب شهر دوستدار کودک. تهران: کنفرانس ملی شهرسازی. مدیریت شهری و توسعه پایدار.
- بنای زحمتی، ر. (1394). ارزیابی شهر مشهد برای تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک (نمونه موردی مناطق 1، 6، 10 شهرداری مشهد). پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
- پارسا، پ.، میرغلامی، م.، و قره بیگلو، م. (1397). شهر مربی کودک: باز تولید الگوی شهر دوستدار کودک در بستری ایرانی اسلامی. پژوهشهای معماری اسلامی 22، فصلنامه قطبی علمی معماری اسلامی، 7، 109-129.
- خوارزمی، ا. ع.، خوارزمی، ا.، و جواهری، ل. ( 1399). ارزیابی شاخصهای شهر دوستدار کودک در کلانشهر مشهد. دو فصلنامه ی جغرافیای اجتماعی شهری ، 191-210.
- داوود زاده غلامی، م.، و لطفی، ک. (1395). برنامه ریزی در راستای ایجاد شهر دوستدار کودک (نمونه موردی شهر شوشتر). تهران: دومین کنفرانس بین المللی یافتههای نوین پژوهشی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری.
- رحمانی، م. (1392). طراحی مرکز دوستدار کودک شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد، شیراز: دانشگاه شیراز.
- صفوی مقدم ، س. م. (1391). بررسی شهر دوستدار کودک و احساس شادی کودکان در شهر مشهد. پایان نامه کارشناسی ارشد، مشهد: دانشگاه فردوسی.
- قلندریان، ا.، و یونسی، ز. (1399). بازتاب تصویری فضای شهری دوستدار کودک در نقاشی کودکان 12 سال، هویت شهر، 47، 28-15.
- کاشانی جو، خ.، هرزندی، س.، و فتح العلومی، ن. (1392). بررسی معیارهای طراحی مطلوب فضای شهری برای کودکان (نمونه موردی: محله نظامیه تهران). معماری و شهرسازی آرمانشهر، (11)، 249-239.
- کربلایی حسینی، ا.، و سهیلی، ج. (1392). بررسی ویژگی های شهر دوستداشتنی از نگاه کودکان (مطالعه موردی: منطقه دو شهرداری قزوین). فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات شهری، (9)، 68-59.
- کیانی، ا.، و اسماعیل زاده کواکی، ع. (1391). تحلیل و برنامه ریزی شهر دوستدار کودک (CFC) از دیدگاه کودکان (مطالعه موردی: قوچان). فصلنامه باغ نظر مرکز پژوهشی هنر معماری و شهرسازی نظر، 14، 11-26.
- مرکز آمار ایران (1395). سرشماری نفوس و مسکن. تهران: مرکز آمار ایران.
- مؤیدفر، س.، و صفایی، ف. ( 1398). برنامه ریزی شهر دوستدار کودک در راستای ارتقای مشارکت نوجوانان. کاوش های جغرافیایی مناطق بیابانی، 2(7) ، 247-277.
- نوروزی، ع. ر.، و نسترن، م. (1393). برنامه ریزی فضای بازی کودکان (بازیکده های شهری). اصفهان. اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی مرکز اصفهان.
- نوش زاده، ص.، و اسماعیلی، ا. ( 1398). طراحی محله با رویکرد شهر دوستدار کودک نمونه موردی: محله سرجنگلداری 2 کرمان. فصلنامه علمی تخصصی مطالعات طراحی شهری و پژوهش های شهری، 6 (2) ، 85-91.
- نهیبی، س.، امینی، ا.، و خاکسار، م. (1393). نقش فضاهای بازی کودکان به منظور دسترسی به شهر دوستدار کودک با هدف توسعه پایدار شهری. کنفرانس ملی شهرسازی، مدیریت شهری و توسعه پایدار، 13-1.
- Brown, C., De Lannoy, A., McCracken, D., Gill, T., Grant, M., Wright, H., Williams, S (2019). Special issue: child-friendly cities. Cities & Health, 3 (1), 1-7.
- Carroll, P., Witten, K., Kearns, R., & Donovan, Ph. (2015). Kids in the City: Children's Use and Experiences of Urban Neighbourhoods in Auckland, New Zealand. Journal of Urban Design, 20(4), 417-436.
- Chawla, L. (2002). Growing up in an urbanizing world. London: Earthscan Publications LTD.
- Gleeson, B., & Sipe, N. (2006). Creating child-friendly cities reinstating kids in the city. New York: Routledge.
- Gleeson, B., Sipe, N., & Rolley, K. (2015). Pathways to the child-friendly city. in: B. Gleeson and N. Sipe (Eds) Creating child friendly cities, Reinstating Kids in the City, ch. 10. London: Routledge.
- Gökmen, H., Taşçi, B. G. (2016). Children’s views about child-friendly city (Case Study: Izmir). Megaron, 11(4), 469–482.
- Holt, N. L., Cunningham, C. T., Sehn, Z. L., Spence, J. C., Newton, A. S., & Ball, G. C. B. (2009). Neighborhood physical activity opportunities for inner city children and youth. Journal of Health & Place, 15, 1022–1028.
- Horell, L. (2007). Constrcy Ling a theoretical frame work for environmental friendliness children. Youth and Environment, 17(4), 267-292.
- Howard, A. (2006). What constitutes child-Friendly communities and how are they built. report prepared for the Australian Research Alliance for Children and Youth (ARACY), Sydney: Perth.
- Johnson, W. (2014). Brusels the Childlish Capital. Urban Studies, 11(2), 115- 132.
- Krishnamurthy, S., Steenhuis, C., Reijnders, D., & Stav, T. (2018). Child-Friendly Urban Design: Observations on public space, Research funded by the Bernard van Leer Foundation. www. bernardvanleer.org. A catalogue record is available from the Eindhoven University of Technology Library.
- Percy barry, S., Nigle, T. (2010). A handbook of children and young people participation perspective from Theory and Practice. London: Routledge.
- Prihantini, P., & Kurniawati, W. (2019). Mapping of child-friendly parks availability for supporting child-friendly city in Semarang, The 3rd Geoplanning- International Conference on Geomatics and Planning, IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science, 313 (2019) 012035
- Saumel, I., Frauke, W., Kowarik, I (2015). Toward livable and healthy urban streets: Roadside vegetation provides ecosystem services where people live and move. Environmental Science & Policy, 62, 24–33.
- The center for sustainable Tranportation. (2004). Child-friendly transport planning, organization devoted to the promotion of active transportation. Avaialable from: http://cst.uwinnipeg .ca/documents /child_friendly .
- Wales, V. (2013). Planning for children in public places. Children’s Environments, 9(2), 76-96.
- Yuniastuti, E., & Hasibuan, H. S. (2019). Green Open space, towards A child-friendly city (A case study in Lembah Gurame Park, Depok City, Jakarta Greater Area, Indonesia). The 4rd International Conference in Planning in the 2019 Era of Uncertainty, IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science 328 (2019) 01201.http://www.irna.ir
|