احمدی، عبدالمجید؛ منوچهری، سوران؛ 1398.
تحلیلی بر تأثیرات مخاطرات محیطی (خشکسالی) بر پایداری معیشت روستاییان؛ مطالعة موردی: روستاهای شهرستان قائنات. طرح پژوهشی دانشگاه بزرگمهر قائنات. http://doi.org/
10.22108/SPPL.2020.117853.1398
استوارایزدخواه، یاسمین؛ حشمتی، آیدا؛ 1394. بررسی آگاهی کودکان پیشدبستانی در مورد زلزله و مروری بر روشهای آموزشی موجود. هفتمین کنفرانس بینالمللی زلزلهشناسی و مهندسی زلزله، تهران.
https://civilica.com/doc/1132610
افشاری، الناز؛ زارعی، احمد، محمودعلیلو، مجید؛ نعمتی، فاطمه؛ 1397. مقایسه راهبردهای مقابلهای، شادکامی و امید به آینده در نوجوانان بازمانده از زلزله بم با نوجوانان عادی.
مجله روانشناسی و روانپزشکی ساخت، سال پنجم، شماره 3، 38-52. http://doi.org/
10.29252/shenakht.5.3.38
پژوهان، ایوب؛ رضایی، بیژن؛ نادری، نادر؛ و عسگری، علی؛ 1398. شناسایی عوامل مؤثر بر پایداری کسبوکارهای کوچک مناطق زلزلهزده استان کرمانشاه.
فصلنامه جغرافیا و پایداری محیط (پژوهشنامه جغرافیایی)، شماره 9(33)، 71-87.
https://sid.ir/paper/358517/fa
پوراحمدی، شهرام؛ عبادی، تقی؛ اردشیر، عبدالله؛ یارعلی، نبیالله؛ 1393. ارزیابی اثربخشی دورههای آموزشی مدیریت بحران در مدارس. کنفرانس بینالمللی مهندسی،
هنر و محیطزیست.
https://civilica.com/doc/372382
تترپور، پروین؛ 1398. بررسی تأثیر سیل بر کودکان. نهمین کنگره بینالمللی سلامت در حوادث و بلایا، تهران.
دهقان فاروجی، فاطمه؛ کاظمیان، پرستو؛ دهقان، اشرف؛ بیتاللهی، علی؛ 1396. کودکان در برنامههای کاهش خطرپذیری بحرانهای طبیعی (مطالعه موردی شهر تهران).
فصلنامه دانش پیشگیری و مدیریت بحران، شماره 9، 376-363.
https://civilica.com/doc/929477
صادقلو، طاهره؛ عرب تیموری، یاسر؛ شکوری فرد، اسماعیل؛ 1396. سنجش سطح دانش و آگاهی روستاییان درباره مدیریت بحران خشکسالی (مطالعه موردی: روستاهای دهستان میان خواف شهرستان خواف).
جغرافیا و مخاطرات محیطی، شماره 22، 73-100.
https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1066363.html
عسگری زاده، زهرا؛ رفیعیان، مجتبی؛ داداش پور، هاشم؛ 1394. بررسی و تحلیل مدل تجربی رفتارهای کاهش خطر زلزله خانوارهای شهر تهران.
مجله جغرافیا و مخاطرات محیطی، شماره 15، 59-39. http://doi.org/
10.22067/GEO.V4I3.41900
علیپور، امین؛ 1393. کاهش اثرات بلایای طبیعی روی کودکان و اقشار آسیبپذیر. اولین کنفرانس بینالمللی مهندسی محیطزیست، تهران.
https://civilica.com/doc/347649
عینالی، جمشید؛ رومیانی، احمد؛ 1392.
ارزیابی نقش جریان سرمایههای شهری-روستایی در توسعةپایدار گردشگری (مطالعة موردی: دهستان حصار ولیعصر- شهرستان بوئینزهرا). پایاننامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامهریزی روستایی، دانشگاه زنجان، ایران.
https://elmnet.ir/article/31559777-22332
فرامرزینیا، ضرغام؛ شاهی، سکینه؛ نعیم زاده، امین؛ 1393. مدیریت بحران و آموزش آمادگی در برابر زلزله در آموزشوپرورش. همایش بینالمللی مدیریت، تهران، موسسه سفیران فرهنگی مبین.
https://civilica.com/doc/344417
محمدخانی، مظفر؛ سلمانیان، مریم؛ 1389. نقش برنامهریزی روستایی و مدیریت بحران در کاهش مخاطرات طبیعی. چهارمین کنگره بینالمللی جغرافیدانان جهان اسلام، زاهدان.
https://civilica.com/doc/82872
نوروزی، اصغر؛ فرهادی، مریم؛ 1396. سنجش آسیبپذیری و برنامهریزی راهبردی مدیریت بحران (زلزله) در نواحی روستایی (مطالعه موردی: شهرستان شهرکرد).
نشریه مدیریت بحران، شماره 11، 31-45.
https://www.sid.ir/paper/226046/fa
Ahmad Shah, A., Ajiang, Ch., Gong, Z., Abbas Khan, N., Muhammad, A., Ahmad, M., Abbas, A., &Shahid, A., 2022. Reconnoitering school children vulnerability and its determinants: Evidence from flood disaster-hit rural communities of Pakistan. I
nternational Journal of Disaster Risk Reduction, 70.
http://doi.org/10.1016/j.ijdrr.2021.102735.
Antonowicz, L., Anderson, A., Wetheridge, L., 2010. Child-centred disaster risk reduction: building resilience through participation. Plan International, 1-48. https://www. preventionweb. net/ quick/41246.
Bartlett, S., 2008. The implications of climate change for children in lower-income countries. Children Youth and Environments, 18, 71-98.http://doi.org/
10.1353/cye.2008.0044.
Gulay, H., 2010. An earthquake education program with parent participation for preschool children. Educational Research and Review, 5, 624-630.
http://academicjournals.org/ERR2.
King, T. A., Tarrant, A. C., 2013. Children’s knowledge, cognitions and emotions urrounding natural disasters: An investigation of Year 5 students, Wellington, New Zealand. Australasian Journal of Disaster and Trauma Studies. 1, 17-26.
http://trauma.massey.ac.nz/issues/2013-1/AJDTS_2013-1_King.
Lopez, Y., Hayden, J., Cologon, K., Hadley, F., 2012. Child participation and disaster risk reduction. International Journal of Early Years Education, 20, 300-308.
Morenoa, J., Larab, A., Torresc, M., 2019. Community resilience in response to the 2010 tsunami in Chile: The survival of a small-scale fishing community. International Journal of Disaster Risk Reduction, 33, 376-384.
https://doi.org/10.1016/j.ijdrr.2018.10.024.
Onstada, P.A., Danesb, S. M., Hardmanc, A. M., Olsonc, P. D., Marczakc, M. S., Heinsd, R. K., Croymans, S. R., & Coffee, K. A., 2012. The road to recovery from a natural disaster: voices from the community. Community Development, 3, 566–80.
https://doi.org/10.1080/ 15575330.2012.699081.
Penrose, A., Takaki, M., 2006. Children’s rights in emergencies and disasters. The Lancet, 367, 698-699. http://doi.org/
10.1016/S0140-6736(06)68272-X.
Pfefferbaum, B., Van Horn, R. L., Pfefferbaum, R. L., 2017. Involving children in disaster risk reduction: the importance of participation. European Journal of Psychotraumatology, 2,
https://doi.org/10.1080/20008198.2018.1425577
Tuswadi, T., Hayashi, T., 2014. Disaster Prevention Education in Merapi Volcano Area Primary Schools: Focusing on Students’ Perception and Teachers’ Performance. Procedia Environmental Sciences, 20, 668 -677.
https://doi.org/10.1016/j.proenv.2014.03.080.
Yildiz, A., Teeuw, T., Dickinson, J., Roberts, J., 2020. Children's earthquake preparedness and risk perception: A comparative study of two cities in Turkey, using a modified PRISM approach. I
nternational Journal of Disaster Risk Reduction, 49.
https://doi.org/ 10.1016/j.ijdrr. 2020.101666.