- اثنی عشری، م.، فردمال، ج.، نوری، ن.، معینی، ب.، کریمی شاهنجرینی، ا.، و قلعه ها، ع. (1393). بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان دبیرستانی شهر همدان بر مبنای تئوری حمایت اجتماعی. مجله آموزش و سلامت جامعه، 1(3)، 46-38.
- جوهر تیموری، ا.، ثقه الاسلامی، ع.، و علی پور، ح. (1392). بررسی راهکارهای تأمین نیازهای کودکان در عرصهی عمومی محله با تأکید بر ارتقاء پایداری اجتماعی. مشهد: همایش معماری و شهرسازی و توسعه پایدار با محوریت از معماری بومی تا شهر پایدار، موسسه آموزش عالی خاوران مشهد.
- حمیدی زاده، م. (1386). تصمیم گیری هوشمند و خلاق: هوش هیجانی. تهران: انتشارات ترمه.
- خامه، م.، اعتصام.، ا و شاهچراغی، آ. (1395). واکاوی فرایندهای راهیابی و مسیرهای کارآمد در شهرهای گذشته ایران. باغ نظر، 13(41)، 82-67.
- زینعلی، ش.، و جاوید، م. (1389). هوش هیجانی و سبکهای حل مسئله در معتادان. روانشناسی تحولی،روانشناسان ایرانی، 24، 369-361.
- شمس دولت آبادی حسنی، س.، مظفر، ف.، ملک، ن.، و صالح صدق پور، ب. (1398). ویژگی ها و عناصر طراحی فضاهای باز کودکان دبستانی براساس هوش هیجانی در فرآیند یادگیری از دیدگاه متخصصان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(3 )، 413-423.
- شکیبا، ش.، فتی، ل.، و فرید، ع. (1387). رابطه تیپهای روان شناختی و هوش هیجانی–اجتماعی: نکاتی کاربردی درباره هوش هیجانی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 4، 625-607.
- کیانی، آ.، و اسماعیل زاده کواکی، ع.، (1393). ارزیابی فضاهای عمومی و طرحهای شهری قوچان منطبق با الگوی »شهر دوستدار کودک « (CFC). مجلّة جغرافیا و توسعه فضای شهری، 1(2)، 63-53.
- کیانی، ق.، و کاکاوند، ع. (1392). اثر بخشی آموزش هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال اول متوسطه شهر زنجان. مطالعات روان شناختی، 2، 171-153.
- معصومی، ا. (1385). بررسی مقایسهای هوش هیجانی و ادراک دیداری –حرکتی در نوجوانان شبانه روزی و عادی شهر تهران. تهران: پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه الزهرا.
- Anacta, V.J., Li, R., Löwen, H., De Lima Galvao, M., & Schwering, A. (2018). Spatial distribution of local landmarks in route-based sketch maps. Springer International Publishing, 107-118.
- Abu-Obeid, N. (1998). Abstract and sceneographic imagery: The effect of environmental form on wayfinding. Journal of Environmental Psychology, 18, 159-173.
- Fatum, B. (2008). The relationship between emotional intelligence and academic achievement in elementary-school children. San Francisco: Doctoral Dissertations, The University of San Francisco.
- Alexander Segal, R. (2015). Playfinding child-friendly wayfinding as a tool for Children’s independent mobilityin the exchange district of Winnipeg. Manitoba: Department of City Planning Faculty of Architecture University of Manitoba Winnipeg.
- Al Rabbaa, J. (2019). MRsive: An augmented reality tool for enhancing wayfinding and engagement with art in museums. Toronto: A thesis for the degree of Master of Design in Digital Futures, OCAD University.
- Bar-On, R. (2006). The Bar-On Model of Emotional-Social Intelligence (ESI). Psicothema, 18, 13-25.
- Bentley, L., Alcock, A., Murrain, P., McGlynn, S. and Smith, G. (1985). Responsive environments: A manual for designers. Oxford: Butterworth Architecture.
- Dalton, R., Hölscher, Ch.R. & Montello, D. (2019). Wayfinding as a social activity. Frontiers in Psychology, 10, 1-14.
- Darken, R.P., & Peterson, B. (2002). Spatial orientation, wayfinding, and representation. In K. M. Stanney (Ed.), Handbook of virtual environments: Design, implementation, and applications (pp. 493–518). Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates Inc., Publishers.
- Di Fabio, A. (2012). Emotional intelligence –new perspectivies and applications. London: IntecOpen.
- Dolev, N. (2012). Developing emotional intelligence competencies in teachers through group-based coaching. Leicester: Thesis submitted for the degree of Doctor of Philosophy at the University of Leicester.
- Filomena, G.A., Verstegen, J., & Manley, E. (2019). A computational approach to the Image of the City, Cities, 89, 14–25.
- Golledge, R., Jacobson, D., Kitchin, R., & Blades, M. (2000). Cognitive maps, spatial abilities, and human wayfinding. Geographical Review of Japan, 73(2), 93-104.
- Golledge, R. G., & Spector, A. (1978). Comprehending the Urban Environment. Geographical Analysis, 10, 403-426.
- Güler Ufuk Doğu Demirbaş, G. (2001). Spatial familiarity as a dimension of wayfinding. Ankara: A thesis for the degree of doctor of philosophy in art, design and archtecture, Bilkent University.
- Helvacıoğlu, E. (2007). Colour contribution to children’s wayfnding in school environments. Ankara: Unpublished Master Thesis, Department of Interior Architecture and Environmental Design, Bilkent University.
- Hong, I. (2006). Communal ontology of landmarks for urban regional navigation. Journal of the Korean Geographical Society, 41(5), 582-599.
- Lingwood, J., Blades, M.K., Farran, E., Courbois, Y., & Matthews, D. (2018). Using virtual environments to investigate wayfinding in 8- to 12-year-olds and adults. Journal of Experimental Child Psychology, 178-189.
- Lynch, K. (1960). The Image of the City. Massachusetts: Massachusetts Institute of Technology.
- Kirvaburun, k., Demetrovics, Z., D. Griffiths, M., Kirlay, O., Kun, B., & Tosuntas, S. (2020). Trait emotional intelligence and internet gaming disorder among gamers: The mediating role of online gaming motives and moderating mole of age groups. International Journal of Mental Health and Addiction, 18, 1446–1457.
- Kurtoglo, M. (2018). Determination of the relationship between emotional intelligence level decision making strategies in gifted students. Journal for the Education of Gifted Young Scientisits, 6(1),1-16.
- MacCann, C., Yixin, J.E.R., Brown, L., & S. Double, K., Bucich, M., & Minbashian, A. (2020). Emotional Intelligence Predicts Academic Performance: A Meta-Analysis. Psychological Bulletin, 146(2), 150–186.
- Maliha, N., & Masrur, R. (2010). An exploration of emotional intelligence of the students of IIUI in relation to gender, age and academic achirvement. Bulletin of Education and Research, 32(1), 37-51.
- Mayer, J.D., Salovey, P., & Caruso, D.R. (2004). A further consideration of issues of emotional intelligence. Psychological Inquiry, 15(3), 249-55.
- Mayer, J.D., Salovey, P., & Caruso, D.R. (2008). Emotional intelligence: new ability or eclectic traits? Am Psychol, 63(6), 503-17.
- Montazerolhodjah, M., Sharifnejad, M. Pourjafar, M. (2018). The Characteristics of Distinctive Urban Elements in Citizens’ Cognitive Maps (Case Study: The City of Isfahan. International Journal of Architectural Engineering & Urban Planning, 28 (1), 37-47.
- Norgate, H., & Ormerod, G. (2012). Landmarks in tourist wayfinding: a review. Urban Design and Planning, 165(DP2), 79–87.
- Özgece, N., Edgü, E., & Talug, M. (2016). Exploring children's perceptions and experiences of outdoor spaces. London: 10th International Space Syntax Symposium.
- Rezaei Liapaee, S., Askarizad, R., & Alborzi, F. (2020). Investigation of Physical Factors Affecting the Wayfinding of Educational Spaces Children aged 7-12 years old in Rasht, North of Iran. Int J Pediatr, 8(1): 10689-10704.
- Saklofske, D.H., Austin, E.J., & Minski, P.S. (2003). Factor structure and validity of a trait emotional intelligence measure. Personality and Individual Differences, 34(4), 707–721.
- Trigueros, , Navarro, N.J., Cangas, A., Mercader, I.M., Aguilar-Parra, J., González-Santos, J.J., González-Bernal, J., & Soto-Cámara, R. (2020). The protective role of emotional intelligence in self-stigma and emotional exhaustion of family members of people with mental disorders. Sustainability, 12, 4862.
- Wright, H., Williams, S., Hargrave, J., & zu Dohna, F. (2017). Cities alive designing for urban childhood. London: ARUP.
|