- حسینی، س.، فتحآبادی، ج.، شکری، الف.، و پاکدامن، ش. (1395). موفقیت تحصیلی براساس جهتگیری هدف و بهزیستی ذهنی دانشآموزان و والدین: الگوی مدلیابی معادلات ساختاری. پژوهشهای تربیتی، 2 (31)، 133-157.
- عبدالله تبار، ه.، کلدی، ع.، محققی.، ستاره فروزان، آ.، و صالحی، م. (1386). بررسی سلامت اجتماعی دانشجویان. فصلنامۀ علمی-پژوهشی رفاه اجتماعی، 8 (30 و 31)، 171-189.
- فدایی مهربانی، م. (1386). شهرنشینی، رسانه و سلامت اجتماعی (نقش رسانههای جوامع در حال گذار در سلامت اجتماعی شهروندان). پژوهش و سنجش، 14(49)، 67-86.
- کوزر، ل. (1382). زندگی و اندیشۀ بزرگان جامعهشناسی (م. ثلاثی، مترجم). تهران: انتشارات علمی.
- مدیری، ف.، سفیری، خ.، و منصوریان، ف. (1396). بررسی سلامت اجتماعی و عوامل اثرگذار بر آن. علوم اجتماعی: توسعه اجتماعی، 12(2)، 7-28.
- مرکز آمار ایران. (1401). شاخصهای کلان اقتصادی و اجتماعی کشور. بازیابی از http://www.amar.org.ir
- موسوی، م.، و شیانی، م. (1394). سرمایۀ اجتماعی و سلامت اجتماعی مفاهیم و رویکردها. تهران: نشرآگاه.
- Batson, C. D., Schoenrade, P., & Ventis, W. L. (1993). Religion and the individual: A social-psychological perspective. Oxford: Oxford University Press.
- Cobo, R., Pérez, M., Páez, M., Gracia, M., & Páez, D. (2020). A longitudinal Study: Affective well-being, psychological wellbeing, self-efficacy and academic performance among first-year undergraduate students. Scandinavian Journalof Psychology, 61, 518–526.
- Daniels, J. P., & Von der Ruhr, M. (2010). Trust in others: does religion matter? Review of Social Economy, 68, 163–186.
- Djupe, P. A., & Gilbert, C. P. (2006). The resourceful believer: generating civic skills in church. Journal of Politics, 68, 116–127.
- Durkheim, E. (1995). The elementary forms of religious life. New York: Free Press.
- Hair, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2022). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) (3rd ed,). Thousand Oaks: Sage.
- Harphmam, T., Grant, E., & Rodriguez, C. (2003). Mental health and social capital in Cali, Colombia. Social Science and Medicine, 53, 1-11.
- Henseler, J., Dijkstra, T. K., Sarstedt, M., Ringle, C. M., Diamantopoulos, A., Straub, D. W., …, & Calantone, R. J. (2014). Common beliefs and reality about partial least squares. Organizational Research Methods, 17(2), 182-209.
- Keyes, C. L. M. (1998). Social Well-being. Social Psychology Uarterly, 2(61), 121-140.
- Keyes, C. L., & Shapiro, A. D. (2004). Social well-being in the United States: A descriptive epidemiology. In O. G. Brim, C. Ryff, & R. Kessler (Eds.), How healthy are we? A national study of well-being at midlife. Chicago: University of Chicago.
- Merino, S. C. (2013). Religious social networks and volunteering: examining recruitment via close ties. Review of Religious Research, 55, 509–527.
- Norris, H. (2018). The impact of restorative approaches on well-being: an evaluation of happiness and engagementin schools. Conflict Resolution, 36, 221–234.
- Oyarzún, D. (2018). Predictors of subjective well-being of boys, girls and adolescents in Chile (Doctoral dissertation). Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Santiago.
- Putnam, R. D. (2000). Bowling alone: The collapse and revival of american community. New York: Simon and Schuster.
- Torres-Vallejos, J. (2020). Effect of school lag of boys, girls and adolescents users of childhood psychosocial programs on their well-being from the perspective of positive psychology (Doctoral dissertation). Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Santiago.
- Zambianchi, M., & Ricci Bitti, P. E. (2014). The role of proactive coping strategies, time perspective, perceived efficacy on affect regulation, divergent thinking and family communication in promoting social well-being in emerging adulthood. Social Indicators Research, 116, 493–507.
|