- استونز، ر. (1379). متفکران بزرگ جامعه شناسی (م. میردامادی، مترجم). تهران: نشر مرکز.
- تقی زاده، پ.، و بابایی، ا. (1396). مقایسه تفکر انتقادی، انگیزش تحصیلی و مهارتهای کارآفرینی دانش آموزان هنرستانهای دولتی و غیر دولتی. مقاله ارائه شده در دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش وپژوهش، محمودآباد.
- جرالد، ب. (1373). مکاتب مردم شناسی. مشهد: انتشارات جهاد دانشگاهی.
- چلیپانلو، غ.، کریمی، س.، شیخی، س.، و هاشمیپور، ح. (1397). بررسی و همگرایی بین ابعاد نظریه زیستی هفت عاملی کلونینجر و مدل AFECT سرشت عاطفی هیجان. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 4(13)، 63-84.
- خندانی، ع.، رنجدوست، ش.، و شالچی، ب. (1396). بررسی مقایسهای تفکر انتقادی دانش آموزان مدارس تیزهوشان، دولتی و غیردولتی. مقاله ارائه شده در سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی جامعه شناسی علوم تربیتی، شیراز.
- خیجی، ع.، سعیدی مقدم، ا.، سنگدل مؤخر، ح.، و سمیعی پاقلعه، ه. (1395). برنامه درسی پنهان. مقاله ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی، تهران.
- دادفر، م.، بهرامی، ف.، دادفر، ف.، و یونسی، س. (1389). بررسی پایایی و روایی سرشت و منش. توانبخشی، 3(3)، 15-24.
- دورتیه ژان، ف. (1381). پیربردیو: انسان شناس، جامعه شناس. نامه انسان شناسی، (1)، 225-234.
- رحمان پور، ح.، خسروی، ب.، و توکلی، ف. (1394). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر رشتخوار. مقاله ارائه شده در چهارمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران.
- رفیع پور، ف. (1397). آناتومی جامعه. تهران: سهامی انتشار.
- رفیع پور، ف. (1392). کند و کاوها و پنداشتهها: مقدمهای بر روشهای شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی. تهران: شرکت سهام.
- سبزوار، م.، محمدجواد، ل.، و عابدی، ا. (1394). مقایسه ابعاد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان ابتدایی مدارس غیردولتی بدون کیف و دولتی شهر اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی، 10(1)، 105-120.
- شاملو، س. (1377). مکتبها و نظریهها در روانشناسی شخصیت. تهران: رشد.
- صفایی موحد، س.، و باوفا، د. (1392). به سوی فرانظریهای دیگر برای شناخت برنامه. پژوهش در برنامهریزی درسی، 10(37)، 76-96.
- طالب زاده نوبریان، م.، صالح صدق پور، ب.، و کرامتی، ا. (1387). بررسی تأثیر جو اجتماعی مدارس متوسطه بر پرورش مهارتهای اجتماعی دانشآموزان. فصلنامه مطالعات درسی، (8)، 23-47.
- علیخانی، م. (1383). بررسی پیامدهای قصدنشده (برنامه درسی پنهان) محیط اجتماعی مدارس دوره متوسطه شهر اصفهان و ارائه راهکارهایی برای کاهش پیامدهای منفی آن. علوم تربیتی، 12(4)، 121-146.
- علیزاده نیری، س.، و ادیب، ی. (1392). مطالعهی ابعاد برنامه درسی پنهان روشهای تدریس معلمان سال اول متوسطه. فصلنامه آموزش و ارزشیابی، 6(23)، 55-76.
- فتحی واجارگاه، ک.، و واحده چوکده، س. (1385). شناسایی آسیبهای تربیت شهروندی در برنامه درسی پنهان نظام اموزشی متوسطه نظری از دیدگاه معلمان زن شهر تهران و ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت آن. فصلنامه علمی و پژوهشی نوآوریهای آموزش، 5(3)، 93-132.
- فرید حسینی، ف.، کاویانی، ح.، اسعدی، س.، علی ملایری، ن.، و مقدس بیات، م. (1386). الگوی سرشت و منش در افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی و مقایسه آن با هنجار جامعه ایران. تازههای علوم شناختی، 9(2)، 54-60.
- فکوهی، ن. (1381). تاریخ اندیشهها و نظریات انسان شناسی. تهران: نشر نی.
- قلتاش، ع.، طاهری، ع.، و مراحل، ف. (1393). دموکراسی آموزشی در مدارس و تأثیر آن بر رشد مهارت تفکر انتقادی و اجتماعی دانش آموزان دوره متوسطه اول. دوفصلنامه علمی-پژوهشی شناخت اجتماعی، 3(2)، 95-108.
- قلتاش، ع.، و قانونی، ر. (1395). مقایسه مهارتهای شهروندی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی. مقاله ارائه شده در کنفرانس بین المللی افقهای نوین در علوم تربیتی، روانشناسی وآسیب های اجتماعی، تهران.
- کاویانی، ح.، و پورناصح، م. (1384). اعتباریابی و هنجارسنجی پرسشنامه سرشت و منش کلونینجر TCI درجمعیت ایرانی. مجله دانشکده پزشکی-دانشگاه علوم پزشکی تهران، 2(63)، 89-98.
- کرامتی، ا.، طالب زاده نوریان، م.، و صالح صدق پور، ب. (1387). بررسی تأثیر جو اجتماعی مدارس متوسطه بر پرورش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان. مطالعات برنامه درسی، 3(8)، 23-46.
- کُردمیرزانیکوزاده، ع.، برجعلی، ا.، اسکندری، ح.، سهرابی، ف.، و دلاور، ع. (1388). الگویابی زیستی روانی معنوی در افراد وابسته به مواد و تدوین برنامه مداخله برای ارتقای تابآوری مبتنی بر روایت شناسی شناختی و روان شناسی مثبت نگر. اعتیادپژوهی، 3(10)، 97-114.
- مرادی، ا.، کریمی، م.، مرادی، ر.، و کرم زاده، م. (1394). روانشناسی شخصیت. مقاله ارائه شده در دومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان.
- ملایری، ن. (1387). ارزیابی ابعاد شخصیت براساس پرسشنامه سرشت و منش کلونینجر 125 -TCI در بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، 66(9).
- مهرام، ب.، ساکتی، پ.، مسعودی، ا.، و مهرمحمدی، م. (1385). نقش مؤلفههای برنامه درسی پنهان در هویت علمی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد). مطالعات برنامه درسی، 1(3)، 3-29.
- مهرعلیزاده، ی. (1373). خصوصی سازی در آموزش عالی. نشریه علمی فرایند مدیریت و توسعه، 8(3 و 4)، 60-76.
- نوردبی، و.، و وهال، ک. (1377). راهنمای زندگینامه و نظریههای روانشناسان بزرگ (دولتی، ن. ع.، و به پژوه، ا.، مترجمان). تهران: مؤسسه منادی فرهنگی تربیت.
- هاشمیان، ف.، زندیان، ه.، و آقامحمدی، ج. (1394). تحلیل مشارکت بخش خصوصی در نظام آموزش وپرورش. فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان، 3(12)، 1-26.
- هندیجانی، ر.، علوی، س.، و مشایخی، ع. (1398). تأثیر کاراکتر بر توانمندیهای احساسی و اجتماعی: پژوهش پیمایشی روی دانشجویان حوزه مدیریت. فصلنامه مدیریت بازرگانی-دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، 11(2)، 375-402.
- Belfield, C., & Levin, H. (2002). The effects of competition on educational outcomes: a review of the United States evidence. Retrieved from https://ncspe.tc.columbia.edu/working-papers/files/OP35V2.pdf
- Böhlmark, A., & Lindahl, M. (2008). Does school privatization improve educational achievement? Evidence from Sweden's voucher reform. IZA Discussion Papers3691, Institute of Labor Economics (IZA).
- Brown, M., Blanchard, T., & McGrath, R. E. (2019). Differences in self-reported character strengths across adolescence. Journal of Adolescence, 79, 1-10.
- Cloninger, C. R., Svrakic, D. M., & Przybeck, T. R. (1993). A psychobiological model of temperament and character. Archives of General Psychiatry, 50(12), 975-990.
- Cohen, J. (2006). Social, emotional, ethical, and academic education: Creating a climate for learning, participation in democracy, and well-being. Retrieved from https://www.hepgjournals.org
- LaRocque, N. (2008). Public-Private Partnership in basic education: An international review. Retrieved from http://www.theeducationalliance.org/wp-content/uploads/2014/08/CfBT-PPP-review.pdf
- Iversen, E., & Alberto, B . (2017). The effects of privatization on girls’ access to free, quality public education in Malawi, Mozambique, Liberia, Tanzania and Nepal. Retrieved from https://actionaid.org/sites/default/files/the_effects_of_privatisation.pdf
- Kamaruddin, S. A. (2012). Character education and students social behavior. Journal of Education and Learning, 6(4), 223-230.
- Schwartz, M., Beatty, A., & Dachnowicz, E. (2006). Character education: Frill or foundation? ERIC Institute of Education Sciences.
- Suiawesi, S. (2014). Students and character behavior. Sosio Humanika.
- Torche, F. (2005). Privatization reform and inequality of educational opportunity: The case of chile. Sociology of Education, 78(4), 316-343.
- Yildirim, Y. (2014). Effects of privatization on education quality and equity: Comparison of a public and a private primary school in Turkey. Retrieved from https://www.semanticscholar.org/paper/Effects-of-privatization-on-education-quality-and-%3A-Yildirim/42b98bfb2ebdf0e9865d104272b6cb146a57fbef
|