- تاجبخش، غ.، و ریاحی، س. (1392). بررسی کیفیت زندگی دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه و رابطۀ آن با عملکرد تحصیلی آنها. جامعهشناسی آموزش و پرورش، 5(92)، 90-61.
- جانعلیزاده، ح.، خاکزاد، ز.، و مرادی، ف. (1392). شایستگیهای کانونی دانشجویانِ دانشگاه مازندران؛ ارتقا یا افت؟. مطالعات برنامهریزی آموزشی، 1(3)، 112-61.
- -رضایت، غلام حسین؛ یمنی دوزی، محمد؛ کیامنش، علیرضا (1390). معماری الگوهای شایستگی؛ ارائه چارچوب مفهومی، پژوهش مدیریت منابع انسانی دانشگاه امام صادق، 3(2): 81-49.
- رضوی، س. م.، برومند، م.، و دلارستاقی، ع. (1399). شناسایی و ارزیابی شایستگیهای کانونی شغلی دانشجویان و دانشآموختگان تربیتبدنی و علوم ورزشی. پژوهش در ورزش تربیتی، 8(19)، 90-69.
- زارعشاه آبادی، ا.، سیادی، ف.، و بنیاد، ل. (1397). نقش عوامل خانوادگی در میزان شایستگی فارغالتحصیلان دانشگاهی از نظر خانوادههای یزدی. جامعهشناسی آموزش و پرورش، 1(9)، 140- 121.
- طاهری، م.، حمیدیزاده، م.، یزدانپناه، ا.، و کاوش، ک. (1401). الگوی برندسازی شخصی مبتنی بر شایستگیهای فردی و اشتغال فارغالتحصیلان. کاوشهای مدیریت بازرگانی، 14(27)، 253-233.
- طهرانی مقدم، ح.، و شریعتباقری، م. (1397). ارتباط عملکرد خانواده با مسئولیتپذیری و ارضای نیازهای روانی پایه دانشآموزان پسر دبیرستانی. خانوادهپژوهی، 14(2)، 235-221.
- عباسیان، م.، شیرمحمدی، ج.، و هادینژاد، ف. (1398). ارزیابی شایستگیهای دانشآموختگان یک دانشگاه نظامی در مراکز آموزشی-فرهنگی. مدیریت نظامی، 19(3)، 32-1.
- فرزانه، م.، زینآبادی، ح.، و یزدانی، ز. (1397). بررسی شایستگیهای پایه در بین دانشآموختگان و ارزیابی میزان اثربخشی آن در دانشگاههای دولتی شهر تهران. رهیافت نو در مدیریت آموزشی، 9(34)، 50-23.
- قمری، م.، و خوشنام، ح. (1390). بررسی رابطۀ عملکرد خانواده اصلی و کیفیت زندگی در بین دانشجویان. خانواده پژوهشی، 7(27)، 354-343.
- قموشی، ز.، پورکریمی، ج.، و عزتی، م. (1398). نقش شایستگی اخلاقی فارغالتحصیلان در فضیلت سازمانی. اندیشههای نوین تربیتی، 15(2)، 68-32.
- کریمی، م.، و احمدی، س. ع. (1400). ارائۀ مدل شایستگی اختصاصی استادان دانشگاه. آموزش و ارزیابی، 14(53)،180-159.
- گریفیتس، ب.، و واشنگتن، ا. (1397). شایستگیها در محیط کار ( ا. خاکی و م. محمودی، مترجم) تهران: بازرگانی.
- مظفری، ع.، و بریمانی، ا. (1401). رابطۀ بین عملکرد خانواده و کیفیت زندگی در مدرسه با نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان. پژوهشهای جامعهشناخت، 16(3)، 127-107.
- مهدی، ر. (1394). کیفیت زندگی دانشگاهی دانشجویان مطالعۀ موردی: دانشگاههای دولتی شهر تهران. انجمن آموزش عالی ایران، 7(3)، 26-2.
- ودایع، ر. و رضایی، م. (1395). عوامل تأثیرگذار بر کیفیت زندگی شهروندان با نقش میانجیگری عدالت اجتماعی مورد پژوهشی: شهر فردوسیه شهرستان شهریار. برنامهریزی منطقهای، 6(24)، 244-231.
- هانگر، د.، و ویلن، ت. (1391). اصول مدیریت استراتژیک (ع. خورشیدی، مترجم) تهران: دانشگاه آزاد تهران مرکز.
- یوسفی، ن.، امانی، ا.، و حسینی، ص. (1395). بررسی رابطۀ بین عملکرد خانواده و اضطراب امتحان با توجه به نقش واسطهای تمایزیافتگی در بین دانشآموزان. روانشناسی مدرسه، 5(4)،
74-52.
- Altynai, B., Bissenbayeva, Z., Dana, B., Elmira, U., & Saltanat, M. (2013). Modern Approaches in Professional Communicative Competence Formation, Procedia. Social and Behavioral Sciences, 89(1), 710–714.
- Babcock Roberson, M. E., & Strickland, O.J. (2019). The Relationship Between Charismatic Leadership, Work Engagement, and Organizational Citizenship Behaviors. The Journal of Psychology, 144(3), 313-326.
- Brown, M., Bergmann, J., Mackey, T., Eichbaum, Q., McDougal, L., Novotny, T., & Faid, M. (2016). Mapping foreign affairs and global public health competencies: Towards a competency model for global health diplomacy. Journal of global health governance, 10(2), 3-49.
- Cavanagh, J., Burston, M., Southcombe, A. and Bartram, T. (2019). Contributing to a graduate-centred understanding of work readiness: An exploratory study of Australian undergraduate students' perceptions of their employability. The International Journal of Management Education, 13(1), 278-288.
- Einarsen, S., M.S. Aasland, & A. Skogstad. (2017). Destructive Leadership Behaviour: A Definition and Conceptual Model. The Leadership Quarterly, 18(3), 207-216.
- Eurico, S. T., da Silva, J. M. & do Valle, P. O. (2020). A model of graduates satisfaction and loyalty in tourism higher education: The role of employability. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 16 (1), 30–42.
- Hernández-Pina, F. & Monroy, F. (2015). A preliminary study of teachers’ perception of core competencies for undergraduate students. Psicología Educativa, 21(1), 11-16.
- Hua, X.H, & Hua, W.Y. (2009). Training system design for middle- level manager in coalenterprises based on postcompetency model. Journal of procedia earth and planetary science, 1(1): 1764-1771.
- Klassen, R. M., Krawchuk, L. L., & Rajani, S. (2008). Academic procrastination of undergraduates: Low self-efficacy to selfregulate predicts higher levels of procrastination. Contemporary Educational Psychology, 33(1), 915–931.
- Lee, P. L. (2017). The Relationship of Family Closeness with College Students' Self-Regulated Learning And School Adjustment. College Student Journal, 41(1), 4-15.
- Lehto, S., Ojanen, M., & Kellokumpu-lehtinen, P. (2015). Predictors of quality of life in newly diagnosed melanoma and breast cancer patients. Annals of oncology, 16(5), 805-816.
- Massam, H. B (2002). Quality of Life: Public Planning and Private Living. Progress in Planning, 58(3), 141-227.
- Michel, G., Bisegger, C., Fuhr, D.C., & Abel, T. (2009). Age and gender differences in health-related quality of life of children and adolescents in Europe: A multilevel analysis. Qual Lif Res, 18(9), 1147-1157.
- Nganga, L., Roberts, A., Kambutu, J., & James, J. (2020). Examining preservice teachers’ preparedness and perceptions about teaching controversial issues in social studies. The Journal of Social Studies Research, 44(1), 77–90.
- Nilsson, S. & Ellstrom, P. (2021). Employability and talent management: challenges for HRD practices, European Journal of Training and Development, 36(1), 26-45.
- Olaeta, J. V. (2017). Ethical Competencies and the Organizational Competency ‘Responsible University Social Innovation’: looking at new ways of understanding universities and the competency-based education model in the context of significant social changes in Latin America. Tuning Journal for Higher Education, 4(2), 311-332.
- Orr, D. (2019). Democracy Unchained: How to Rebuild Government for the People. New York: The New Press.
- Parajuli, D., Vo, K., Salmi, J., & Tran, N. (2021). Improving the Performance of Higher Education in Vietnam. Washington: nternational Bank for Reconstruction and Development.
- Prokic-Breuer, T. (2011). The Relative Importance of Social and Cultural Capital for Educational Performance: Eastern versus Western Europe, European University Institute, Italy. http:// bibliothek. wzb. eu/pdf/2011/i11-403.pdf. Pp. 1-19.
- Pryor, M.G., Anderson, D., Toombs, L.A., & Humphreys, J.H. (2017). Strategic implementation as a core competency: The 5P's model. Journal of management research, 7(1), 1-13.
- Rondón García, M & Ramírez Navarrro, J. M. (2018). The Impact of Quality of Life on the Health of Older People from a Multidimensional Perspective. Journal of Aging Research, 1(9), 1-7.
- Rosander, P., Bäckström, M., Stenberg, G. (2015). Personality traits and general intelligence as predictors of academic performance: A structural equation modelling approach. Learning and Individual Differences. 21(5), 590–596.
- Sirgy, M. J., Widgery, R. N., Lee, D. J., Grace, B. Y. (2010). Developing a measure of community well-being based on perceptions of impact in various life domains. Social Indicators Research, 96(2), 295-311.
- Succi, C., & Canovi, M. (2020). Soft skills to enhance graduate employability: comparing students and employers' perceptions. Studies in Higher Education, 45(9), 1834-1847.
- Teijeiro, M., Rungo, P., Freire, M. (2013). Graduate competencies and employability: The impact of matching firms’needs and personal attainments. Journal of economics of education review, 34(7), 286-295.
- Türküm, A. S., Kiziltas, A., Biyik, N., & Yemenici, B. (2015). The investigation of University student’s perceptions about family functioning. Peer reviewed journal, 5(1), 253-262.
- UNESCO Institute of Statistics. (2016). Guide to measuring information and communication technologies (ICT) in education. Montreal: UNESCO Institute of Statistics. Available at: Http: //www.uis.unesco.org.
- Walker, R., & Shepherd, C. (2016). Strengthening aboriginal family functioning: What works and why? Telethon institute for child health research [On-line]. Available: aifs.gov.au/afrc/pubs/ briefing/ b7pdf/b7.pdf.
- WIPO & Cornell University and INSEAD (2018). Global Innovation Index Effective Innovation Policies for Development, Fontainebleau
|