- اﺑﺎذری، ی.؛ و ﭼﺎوﺷﯿﺎن، ح. (1381). از طبقۀ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺗﺎ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﻲ: روﻳﮑﺮدهای ﻧﻮﻳﻦ در ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺟﺎﻣﻌﻪﺷﻨﺎﺧﺘﻲ هویت اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ. ﻧﺎمۀ ﻋﻠﻮم اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، 10(20)، 27-3.
- آریا مال (بی تا). تاریخچه بازارها و مالها. https://www.aria-mall.ir/blog/315/تاریخچه_بازارها_و_مال_ها.html .
- باکاک، ر. (1381). ﻣﺼﺮف، ﺗﺮجمۀ ﺧﺴﺮو ﺻﺒﺮی، تهران: ﻧﺸﺮ و ﭘﮋوهش ﺷﯿﺮازه.
- پایگاه خبری تجارت طلایی (1399). گفتگوهای ویژه. http://www. ir/مهراد-خالق-لحظه-های-شیرین-برای-اهالی-البرز .
- پروشانی، ا.؛ فروتن، ف.؛ و بوناین میشل. (1389). بازار در تمدن اسلامی، تهران: نشر کتاب مرجع.
- حاجی آقایی، ل. (1397). بررسی سبک زندگی شهری و خرید زنان در مراکز خرید (مورد مطالعه : زنان شهرستان قزوین). علوم اجتماعی، 12(41)، 364-341.
- حبیبی، ل.؛ و محمودی پاتی، ف. (1396).از بازار تا پاساژ: تحلیلی بر سیر تحولات فضاهای تجاری مدرن در شهر تهران. نشریۀ باغ نظر، 14(49)، 52-43.
- حریری، ن. (1396). اصول و روشهای پژوهش کیفی، تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
- حیدرزاده، ک.؛ و بهرامی جاه، آ. (1394). بررسی انگیزههای خرید مصرفکنندگان ایرانی. مدیریت توسعه و تحول، 7(22)، 54-45.
- جلالی، ر. (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1(4)، 320-310.
- رحیمی، ا. (1399). سیر تحول طرّاحی فروشگاهها و مجتمعهای تجاری. فصلنامۀ هنر معماری، شماره21، بر گرفته از سایت https://aoapedia.ir/
- رستگار، ع.؛ هاشمیان، س. م.؛ و علوی، س. ص. (1396). ارزشهای زیستمحیطی و سبک زندگی عوامل تعیینکنندۀ رفتار (بومشناختی) مصرفکننده. مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 25(83)، 92-69.
- زاهدی وفا، م. ه.؛ و ناسخیان، ع. ا. (1391). تحلیل ساختار و نظریۀ بازار، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق(ع).
- سهرابی، ر.؛ رضایی راد، م.؛ و موسوی، م. (1398). تبیین رفتار جنون خرید. کاوشهای مدیریت بازرگانی، 11(21)، 294-269.
- شریفیپور، ع.؛ بستام، ه.؛ حسینزاده، ع.؛ و پویا، ع. (1399). ویژگیها و رفتار مصرفکننده و تاثیر آن بر خرید آنی (مطالعۀ موردی فروشگاههای زنجیرهای مشهد). پژوهشهای اخلاقی، 11(1)، 172-153.
- شیعه، ا.؛ و حاجیانی، م. (1398). تأثیرات مگامالها بر هویت محلهای در شهر تهران؛ مطالعۀ موردی: اطلس مال نیاوران. مطالعات شهر ایرانی اسلامی, 9(36)، 79-69.
- عابدی، ا.؛ و شواخی، ع. ر. (1389). مقایسۀ روششناسی پژوهش کمی و کیفی در علوم رفتاری. راهبرد، 19(54)، 168-153.
- علینژاد، م. (1397). درآمدی بر جامعه شناسی اقتصادی، یزد: دانشگاه یزد.
- فاضلی، م. (1382). مصرف و سبک زندگی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
- فرهودی، ر.؛ و مداحی، ژ. (1389). بررسی کارکردهای مناطق شهری (مورد مطالعه شهر کرج). نگرشهای نو در جغرافیای انسانی (جعرافیای انسانی)، 2(3)، 136-123.
- کاظمی، ع.؛ امیرابراهیمی، م. (1400). مگامالها و مجتمعهای تجاری بزرگ تجاری در تهران مطالعهای جامعهشناختی، تهران: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرتهران.
- گیدنز، آ. (1387)، تجدد و تشخص، ترجمۀ ناصر موفقیان، تهران: نی .
- محمدپور، ا.؛ بهمنی، م.؛ و علیزاده، م. (1390). مطالعۀ تفسیری خردهفرهنگ دختران پاساژگرد به شیوۀ تحلیل موضوعی، زن در فرهنگ و هنر، 2(4)، 79-61.
- ملائی، ف. (1398). سنخشناسی الگوهای رفتار مصرفی زنان در مزونهای شهر یزد. پایاننامۀ منتشرشدۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد، دانشکدۀ علوم اجتماعی، گروه تعاون و رفاه اجتماعی.
- مهدوی کنی، م. س. (1387). مفهوم سبک زندگی و گسترۀ آن در علوم اجتماعی. فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی، 1(1)، 230-199.
- Barekar, A. N., & Chavan, R. R. (2019). Shopping Addictions: Effect of Gadgets on Buying Behavior.6th National Conference On Technology & Innovation: Disrupting Businesses, Transforming Market; G.H. Raisoni Institute Of Business Management, Jalgaon, India. 9(1).
- Chi, T. & Chen, Y. (2020), A study of lifestyle fashion retailing in China, Marketing Intelligence & Planning, 38(1), 46-60.
- Han, Y. K., & Morgan, G. A., Kotsiopulos, A., & Kang-Park, J. (1991). Impulse Buying Behavior of Apparel Purchasers. Clothing and Textiles Research Journal, 9(3), 15–21.
- Jensen, K., & Yenerall, J., Chen, X., & Yu, T. (2021). US Consumers’ Online Shopping Behaviors and Intentions During and After the COVID-19 Pandemic. Journal of Agricultural and Applied Economics, 53(3), 416-434.
- Rani, Sh. (2020). BUYING IN MALLS BY THE YOUNGER GENERATION: THE WAVE IS ON THE RISE, International Journal OF Multidisciplinary Educational Research, 9(5), 48-59.
- Rahmawati, R. (2019). Profiling Shopping Mall Costumer Based on Demographics and Shopping Motivation. Jurnal Manajemen dan Kearifan Lokal Indonesia, 3(2), 74-83.
- Ritzer, G., Douglas G., & Wendy W.(2001) Theories of consumption, in Ritzer, George, and Barry Smart, eds. Handbook of social theory. Sage, 2001.
- Wiratno, B., Priyomarsono, N. W., Trisno, R., & Lianto, F. (2020). Shopping Centre Evolution in Jakarta Due to Changes of Generation XYZ Consumerism Behaviour. Tarumanagara International Conference on the Applications of Social Sciences and Humanities, 76-82.
|