- آیدنلو، س. (1388). از اسطوره تا حماسه: هفت گفتار در شاهنامهپژوهی. سخن.
- بهار، م. (1376). جستاری چند در فرهنگ ایران. فکر روز.
- حسندوست، م. (1395). فرهنگ ریشهشناختی زبان فارسی. فرهنگستان زبان و ادب فارسی.
- خالقی مطلق، ج. (1393). یادداشتهای شاهنامه. مرکز دائرۀ المعارف بزرگ اسلامی.
- سرکاراتی، ب. (1393). سایههای شکارشده. طهوری.
- فردوسی، ا. (1391). شاهنامه. تصحیح مهری بهفر. نشر نو.
- فردوسی، ا. (1393). شاهنامه. تصحیح ج، خالقی مطلق.مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی.
- کریستنسن. آ. (1393). نمونههای نخستین انسان و نخستین شهریار در تاریخ افسانهای ایرانیان. ترجمۀ ژ، آموزگار.، و ا، تفضّلی. چشمه.
- کزازی، م. ج. (1392). نامۀ باستان. سمت.
- مکنزی، د. ن. (1373). فرهنگ کوچک زبان پهلوی. ترجمۀ مهشید میرفخرایی.پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- مولایی، چ. (1395). دو یادداشت دربارۀ دو بیت از شاهنامه فردوسی. پاژ.12(2)، 196-185.
- Ahmadi, A. (2015).The Daēva cult in the Gāthās. Routledge.
- Baily, H. W. (1934). Iranian studies III. Bulletin of the School of Oriental and African Studies, 7(2) 275 – 298. https://doi.org/10.1017/S0041977X00085219
- Bartholomae, Ch. (1904). Altiranisches wörterbuch. Von Karl J. Trübner
- Cheung, J. (2007). Etymological dictionary of the Iranian verb. Brill.
- Duchesne-Guillemin, J. (1948). Zoroastre: Étude critique avec une transduction commentée des Gāthā. Paris.
- Herrenschmidt, C., &Kellens, J. (1993). Daiva. Iranica, VI, 599-602. Available online: https://iranicaonline.org/articles/daiva-old-iranian-noun
- Humbach, H. (1991). The Gāthās of Zarathushtra and the other Old Avestan texts. In collaboration with J. Elfenbein & P. O. Skjaervø. Carl Winter.
- Humbach, H., & Faiss, K. (2010). Zarathushtra and his antagonists. Dr. Ludwig Reichert.
- Insler, S. (1975). The Gāthās of Zarathustra. E.J. Brill.
- Kellens, J., & E. (1988). Les textes vieil-avestiques. Dr. Ludwig Reichert.
- Lincoln, B. (2014). Further on envy and greed. History of Religions, 53(4), 323-340.https://doi.org/10.1086/675367
|