استرنبرگ، ر. ج.، و استرنبرگ، ک. (1۳۹۶). روانشناسی شناختی (س. ک. خرازی و ا. حجازی، مترجمان). سمت.
حقیقی، ف.، و زارع، ح. (۱۳۹۲). اثر بسامد (حس آشنایی) تکلیف و انتظار آزمون در فراخوانی و بازشناسی واژگان. فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، ۱(۱)، ۵۸–۷۳.
زارع، ح.، و صالحمیرحسینی، و. (۱۳۹۱). بررسی اثر مداخلهای تصویرسازی ذهنی تعاملی و بار هیجانی کلمات بر یادآوری و بازشناس. روانشناسی تربیتی، ۸(۲۵)، ۱۳۷–۱۵۳.
ضیایی، ا.، استاجی، ع.، و کامیابیگل، ع. (۱۴۰۲). بررسی تأثیر آموزش آگاهی واجی بر عملکرد حیطه مفاهیم ریاضی دانشآموزان دختر پایه دوم دبستان. زبانشناسی و گویشهای خراسان، ۱۵(۴)، ۷۵–۱۰۵.
محمودعلیلو، م.، طهماسبپور، م.، و یاقوتی آذری، ش. (۱۳۹۷). حافظه بازشناسی و یادآوری در بیماران وسواسی جبری. مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ۴۰(۲)، ۷۲–۷۸.
ملکیان، س.، عادل، س. م.، داودی، م.، و غنیآبادی، س. (۱۴۰۳). زبان و مراقبت: بررسی کیفی ادراکی زبانآموزان ایرانی بر اساس نظریه مراقبت نادینگز و لوگاستروپ. زبانشناسی و گویشهای خراسان، ۱۶(۳)، ۴۷–۷۱.
یزدانی، س.، شریفی، ش.، فروغیپور، م.، و کامیابیگل، ع. (۱۳۹۸). مؤلفۀ بینایی-فضایی حافظۀ رویدادی در بیماران مبتلا به ام.اس. فارسیزبان.
مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ۱۷۴، ۸۲–۹۵.
American Psychological Association. (n.d.). APA dictionary of psychology. Retrieved January 18, 2025, from https://dictionary.apa.org/
Bradley, M. M., & Lang, P. J. (1999). Affective norms for English words [ANEW]: Stimuli, instruction manual and affective ratings [Corpus, Rating Study No. C-1]. The Center for Research in Psychophysiology, University of Florida.
Craik, K. J. W., & Zangwill, O. L. (1939). Observations relating to the threshold of a small figure within the contour of a closed-line figure. British Journal of Psychology, 30(2), 139–150.
Davis, J. M. (1985). An examination of the status of the ground in figure–ground perception (Unpublished doctoral dissertation). Rutgers University.
Evans, V. (2006). Cognitive linguistics. Edinburgh University Press.
Feldman Barrett, L., & Russell, J. A. (1999). The structure of current affect: Controversies and emerging consensus. Current Directions in Psychological Science, 8(1), 10–14.
Kazui, H., Mori, E., & Hashimoto, M. (2000). Impact of emotion on memory. British Journal of Psychiatry, 177, 343–347. https://doi.org/10.1192/bjp.177.4.343
Kensinger, E. A., & Corkin, S. (2003). Effect of negative emotional content on working memory and long-term memory. Emotion, 3(4), 378–393. https://doi.org/10.1037/1528-3542.3.4.378
Kensinger, E. A., Garoff-Eaton, R. J., & Schacter, D. L. (2007). Effects of emotion on memory specificity in young and older adults. Journal of Gerontology: Psychological Sciences, 62(3), 208–215. https://doi.org/10.1093/geronb/62.4.p208
Kousta, S. T., Vigliocco, G., Vinson, D. P., Andrews, M., & Del Campo, E. (2011). The representation of abstract words: Why emotion matters. Journal of Experimental Psychology: General, 140(1), 14–34. https://doi.org/10.1037/a0021446
Kret, M. E., & De Gelder, B. (2012). A review on sex differences in processing emotional signals. Neuropsychologia, 50(7), 1211–1221.
https://doi.org/10.1016/j.neuropsychologia.2011.12.022
Nelson, R. A., & Palmer, S. E. (2007). Familiar shapes attract attention in figure-ground displays. Perception & Psychophysics, 69(3), 382–392.
Rubin, E. (1958). Figure and ground. In D. C. Beardslee & M. Wertheimer (Eds.), Readings in perception (pp. 194–203). Van Nostrand. (Original work published in 1915).
Saylik, R., Szameitat, A. J., & Raman, E. (2018). Sex differences in emotion recognition and working memory tasks. Frontiers in Psychology, 9, 1072.
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.01072
Vazard, J. (2022). Feeling the unknown: Emotions of uncertainty and their valence. Erkenntnis. https://doi.org/10.1007/s10670-022-00583-1
Vecera, S. P., & O’Reilly, R. C. (1998). Figure-ground organization and object recognition processes: An interactive account. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 24(2), 441–462. https://doi.org/10.1037//0096-1523.24.2.441