- اباذری، ی؛ و چاوشیان، ح. (1381). از طبقۀ اجتماعی تا سبک زندگی رویکردهای نوین در تحلیل جامعهشناختی هویت اجتماعی. نامه علوم اجتماعی، (20) پاییز و زمستان 1381. 3-27.
- ابراهیمیتبار، م؛ غفاری، م؛ و ایرانی، ح. (1401). مطالعة عوامل ایجادکنندة قصد استفاده از خدمات تجارت اجتماعی اینستاگرام. رسانه، 33(3 (128 پیاپی) )، 185-207.
SID. https://sid.ir/paper/1009334/fa
- بوردیو ، پ. (1384). طرحی از یک نظریه کنش. (مردیها. م، مترجم). تهران: نقش و نگار.
- جامیپور، م؛ طاهری، غ؛ و ابراهیمیدلاور، ف. (1398). ارائۀ مدل اعتماد در تجارت اجتماعی با بررسی تأثیر کیفیت وبسایتهای اجتماعی در صنعت گردشگری. کاوشهای مدیریت بازرگانی، 11(22 )، 25-54. https://sid.ir/paper/380597/fa
- داورانحق، ا. (1395). بررسی تأثیر محیطهای تکنولوژیکی بر مشارکت در تجارت اجتماعی با نقش واسطهای تجربه مجازی مشتری. پایاننامۀ کارشناسیارشد، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی الغدیر. دانشکدۀ علوم انسانی و مدیریت.
- دشتی، م؛ و صنایعی، ع. (١٣٩٧). عوامل تأثیرگذار بر قصد خرید اجتماعی مصرفکنندگان در تجارت اجتماعی. فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت بازرگانی، ١٠(١)، 97-120. ٢٥٠٨.٢٢٨٥٠٧.٢٠١٨/jibm.٢٢٠٥٩.١٠ doi:
- دشتی، م؛ صنایعی، ع؛ و رضاییدولتآبادی، ح. (١٣٩٦). طراحی الگوی عوامل تأثیرگذار بر مشارکت مشتریان در تجارت اجتماعی با رویکردی بر مدل محرک- موجود زنده- پاسخ. مجله تحقیقات نوین بازاریابی، ٧(2)، شماره پیاپی ١٧،٢٥-٤٢.
- رحیمنیا، ف؛ هرندی، ع؛ و فاطمی، ز. (١٣٩١). تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان، مورد مطالعه: هتلهای پنج ستارة کلانشهر مشهد. پژوهشهای مدیریت عمومی، ٥(17) ، 83-101.
- رحیمنیا، ف؛ و امینی، ن. (١٣٩١). ارائۀ چارچوبی برای فرآیند ایجاد اعتماد الکترونیک و توسعۀ تجارت الکترونیک. ششمین همایش ملی تجارت و اقتصاد الکترونیکی.
- سرلک، م. (١٣٩٤). بررسی عوامل مؤثر بر تمایل استفادۀ کاربران از تجارت اجتماعی در ایران. پایاننامه منتشر نشده کارشناسیارشد. گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکدۀ علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا تهران.
- سیفالهی، ن؛ و اسکندری، ن. (1400). بازاریابی رسانههای اجتماعی و قصد خرید مصرفکننده؛ واسطهگری تصویر و آگاهی برند. مطالعات رفتار مصرفکننده،8(3)، 199-220.
https://sid.ir/paper/961889/fa
- عبدیپور، ز؛ و اسماعیلپور، ر. (١٣٩٤). بررسی نقش تجارت اجتماعی در قصد خرید مشتریان با میانجیگری متغیر اعتماد. نخستین همایش بینالمللی جامع مدیریت ایران، مرکز همایشهای توسعه ایران، تهران.
- علیجویی، ا. (1398). بررسی نقش کیفیت ارتباطات و اعتماد به تأمینکننده تجارت اجتماعی در رابطۀ بین سطوح تجارت اجتماعی، پشتیبانی از تجارت اجتماعی و کیفیت وبسایت و قصد استفاده از تجارت اجتماعی (نمونه مورد مطالعه: کاربران اینستاگرام). پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس.
- طاهری، ف؛ و علاءالدینیشورمستی، م. (١٣٩٤). تأثیر خصوصـیات مختلـف تجـارت اجتمـاعی بـر اعتماد مشتریان و عملکرد اعتماد (موردمطالعه: کاربران شبکه اینسـتاگرام در اسـتان مازنـدران). سومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای کـاربردی در مـدیریت و حسـابداری، دانشـگاه شهید بهشتی، تهران.
- فرهادیپور، م؛ محمدی، ج؛ و صالحی، ف. (١٣٩٥). بررسی تأثیر تجارت اجتماعی بر روی وفاداری مشتریان. پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشکدۀ علوم اقتصادی وسیاسی. دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
- کوشا، ب؛ رشیدی، ا؛ و دانایی، ا. (1399). مدلسازی تأثیر جذابیت رسانههای اجتماعی بر درگیری فردی با تجارت اجتماعی: مطالعه صفحات تجارت اجتماعی اینستاگرام. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 27(1)، پیاپی 101، 95-122.
- Animesh, A., Pinsonneault, A., & Yang, S.B. (2011). An Odyssey in to Virtual World: Exploring the Impact of Technological and Spatial Environments on Intention to Purchase Virtual Products, Quarterly, 35 (3) 789-810.
- Avais Sakir Goraya, M., Jing, Zh., Akhter Shareef, M., Imran, M., Malik, A., & Shakaib Akran, M. (2019). An investigation of the drivers of social commerce and e-word-of-mouth intentions: Elucidating the role of social, commerce in E-business. Springer: IIM University of St. G allen, vol. 31(1),181- 195.
- Bourdieu, P. (1986). The forms of capital. In J. Richardson (Ed.), Handbook of theory and research for the sociology of education pp: 241-258.
- Chen, J., & Shen, X.L. (2015). Consumers' decisions in social commerce context: An empirical investigation. Decision Support Systems, 79. November 2015, 55- 64.
- Claridge, T. (2015). Bourdieu on social capital \u2013 Theory of
Social Capital Research. Retrieved from https://www.socialcapitalresearch.com/bourdieu-on-social-capital-theory-of-capital
- Fuchs, C. (2024). Bourdieu revisited: New forms of digital capital.
Information, Communication & Society, 27(1), 34-49. https://doi.org/10.1080/1369118X.2024.2358170
- Goraya, M., Jing, Z., Shareef, M. A., Imran, M., Malik, A., & Akram, M. S. (2021). An investigation of the drivers of social commerce and e-word-of-mouth intentions: Elucidating the role of social commerce in E-business. Electronic Markets, 31(1), 181-195.
- Hajli, N., & Sims, J. (2015). Social commerce: The transfer of power (2015)-from sellers to buyers”, Technological Forecasting and Social Change, 94,
350-358.
- Hajli, M. N. (2014). The role of social support on relationship quality and social Technological Forecasting and Social Change, 87, 17-27.
- Hajli, N. (2015). Social commerce constructs and consumer's intention to buy. International Journal of Information Management, 35(2), 183-191.
- Huang, Z., & Benyoucef, M. (2013). From E-Commerce to Social Commerce: A Close Look at Design Features. Electronic Commerce Research and Applications. Volume 12, Issue 4, July-August 2013. 246-259.
- .uang, Z., & Benyoucef, M. (2015). User preferences of social features on social commerce websites: An empirical study. Technological Forecasting and Social Change, 95, 57-72.
- Jack, S. L., & Anderson, A. R. (2016). The conversion of economic, cultural, social, and symbolic capital. International Small Business Journal, 34(4),
515-531.https://doi.org/10.1177/0266242615595450
- Kim, S., & Park, H. (2013). Effects of various characteristics of social commerce (s-commerce) on consumers' trust and trust performance. International Journal of Information Management, 33(2), 318–332.
- Liang, T. P., & Turban, E. (2011). Introduction to the special issue. social commerce: a research framework for social commerce. International Journal of Electronic Commerce, 16(2), 5-14.
- Lin, X., Li, Y., & Wang, X. (2017). Social commerce research: Definition, research themes and the trends. Internatinal Journal of Information Management. Volume 37, Issue 3, June 2017.190-201.
- Shanmugam, M., Sun, S., Amidi, A., Khani, F., & Khani, F. (2016). The applications of social commerce constructs. International Journal of Information Management, 36(3), 425-432.
- Zhang, Z.K.K., & Benyoucef, M. (2016). Consumer behavior in social commerce: A literature review, Decision Support system, 86, 95-108.
|