- آزادواری، ع. ا. (1387). در معرض فرایند جهانی قرار گرفتن و رابطۀ آن با مشروعیت سیاسی. پایاننامۀ کارشناسیارشد پژوهش علوم اجتماعی، دانشگاه خوارزمی تهران.
- استیون، م. (1396). مصرف، شیوهای از زندگی. (علیخواه. ف، مترجم). تهران: نشر جامعهشناسان.
- باکاک، ر. (1381). مصرف. (صبری. خ، مترجم). تهران: نشر شیرازه.
- بوردو،ژ. (1378). لیبرالیسم. (احمدی. ع، مترجم). تهران: نشر نی.
- بیات، ب؛ و آزادواری، ع.ا. (1389). تأثیر جهانیسازی بر هویت ملی و هویت جهانی. فصلنامۀ علمی- پژوهشی مطالعات امنیت اجتماعی، تابستان 1389، شماره 22، 136- 150.
- پاستر، م. (1998). عصر دوم رسانهها. (صالحیار. غ.ح، مترجم). تهران: انتشارات مؤسسه ایران.
- توحیدفام، م. (1383). چرخشهای لیبرالیسم. تهران: انتشارات روزنه.
- جهانبگلو، ر. (1374). مدرنیته، دموکراسی و روشنفکران. تهران: نشر مرکز.
- دوران، ب. (1381). تأثیر فضای سایبرنتیک بر هویت اجتماعی. پایاننامه دکتری جامعهشناسی دانشگاه تربیت مدرس تهران.
- رفیعپور، ف. (1378). وسایل ارتباط جمعی و تغییر ارزشهای اجتماعی. تهران: کتاب فرا.
- ریتزر ،ج. (1380). نظریههای جامعهشناسی در دوران معاصر. ( ثلاثی. م، مترجم). تهران: انتشارات علمی.
- ساروخانی، ب؛ و رضاییقادری، خ. (1391). اینترنت و هویت ملی کاربران. نشریۀ فرهنگ ارتباطات، 2(5)، 51- 70.
- ساندل، م. (1374). لیبرالیسم و منتقدان آن. (تدیّن. ا، مترجم). تهران: انتشارات علمی – فرهنگی.
- سروش، ع. (1380). قبض و بسط تئوریک شریعت. تهران: انتشارات موسسه فرهنگی صراط.
- شایگان، د. (1382). افسونزدگی جدید ( هویت چهلتکه و تفکر سیار). (ولیانی. ف، مترجم). تهران: انتشارات فرزا.
- شهرامنیا، س.ا.م؛ و مهرابیکوشکی، ر. (1393). بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی بر هویت ملی دانشجویان دانشگاه اصفهان. فصلنامۀ پژوهشهای راهبردی سیاست، شمارۀ 3، 56-70.
- عادلپور، ص. (1395). تحلیل جامعهشناختی پیامدهای شبکههای اجتماعی مجازی بر هویت اجتماعی کاربران جوان شهر اصفهان. پایاننامۀ کارشناسیارشد جامعهشناسی، دانشگاه اصفهان.
- عطاران، م. (1383). جهانی شدن، فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات مؤسسه توسعۀ فناوری آموزشی مدارس هوشمند.
- عظیمی، ف. (1371). زمینههای فکری و تحقق تاریخی فرهنگ و جامعۀ مدرن. نشریۀ نگاه نو، شماره 9، مرداد و شهریور 1377، 113-125.
- فرانزوی، ا. (1400). روانشناسی اجتماعی. (قنادان.م و فیروزبخت. م، مترجمان). تهران: نشر رسا
- قاضیان، م.ر. (1371). نظریههای توسعه و عواملی فرهنگی. مجله فرهنگ و توسعه شماره 4، 141-157.
- -کاستلز، ا. (1384). عصر اطلاعات، اقتصاد جامعه و فرهنگ. (علیقلیان.ا و خاکباز.ا، مترجمان). تهران: انتشارات طرح نو.
- گری، ج. (2002). لیبرالیسم. (ساوجی. م، مترجم). تهران: انتشارات وزارت امور خارجه.
- گیدنز، آ. (1379). تجدد و تشخص (جامعه وهویت شخصی در عصر تجدد). (موفقیان. ن، مترجم). تهران: نشر نی.
- محمدی، م.ع؛ و شیانی. م. (1393). هویت شهروندی در ایران. تهران: انتشارات نور علم.
- مزینانی، ک. (1396). بررسی رابطۀ استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بر هویت دینی کاربران در بین دانشجویان شهر تهران. فصلنامۀ رهآورد نو، شماره 64، 67-79.
- ملکیان، م. (1381). راهی به رهایی، جستارهایی در عقلانیت و معنویت. تهران: نشر نگاه معاصر.
- مهدیزادهطالشی، م. (1374). اندیشههای سنت و تجدد در مطبوعات ایران، بررسی نسبت مؤلفههای سنت و تجدد در مجلۀ کیان، نامۀ فرهنگ و فرهنگ و توسعه. پایاننامۀ کارشناسیارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
- نولان، پ؛ و لنسکی گ. (1380). جامعههای انسانی. (موفقیان. ن، مترجم). تهران: نشر نی.
- نوابخش، م؛ هاشمنژاد، ف؛ و زادشمپور، و. (1390). بررسی آثار شبکههای اجتماعی نوین و موبایل در تغییر هویت جوانان 15 – 29 ساله استان مازنداران. نشریۀ جامعهشناسی جوانان، دوره 1، شماره 1، 63-80.
- وبر، م. (1384). دین، قدرت و جامعه. (تدین.ا، مترجم). تهران: نشر هرمس.
- یوسفی، ع. (1380). همبستگی قومی و هویت ملی. فصلنامۀ مطالعات ملّی، سال دوم تابستان 1380، 86-102.
- Beyer, P. (1994). Religion and globalization. London: Sage
- Castells, m. (1997). the power of identity, the Economy, society and culture, oxford: Dlachwell.
- Cheung, C. M. K., & Lee, M. K. O. (2015). A theoretical model of intentional social action in online. Decision Support Systems, 49, 24-30.
- Chou, A., & Lim, B. (2015). A framework for measuring happiness in online social network. Illnois state university.
- Giddens, A. (1991). modernity of postmodernity. comberidge: polity press.
- Hand, M., & sandy. W. (2002). E- topia as Cosmopolis or Citadel on the Democratizing and Democratizing logics of the Internet or, Towerd a Critigue of the New Technological Fetishism. Theory, Culture and Society, No.1-2
- Howard, Judith A. (2000). Social psychology of identities. Annual Review of Sociology, Vol .26, pp. 367-393.
- Lee, J., & Lee, H. (2016). The computer-mediated communication network: exploring the linkage between the online community and social capital. New Media & 12 (5),711-727.
- Long, J.H., & Chen.G.M. (2018). Impact of internet on adolescent self-identity Development. University of Rhode Island. http//: digitalcommons uri.edu/com-facpubs.
- Ren, Y., Kraut, R., & Kiesler, S. (2016). Applying Common Identity and Bond Theory to Design of Online Communities, Organization Studies: Online Communities, Organization Studies: http://nms.sagepub.com
- Jones, Stevn. G. (ed.) (1998) Cybersociety 2.0: Revisiting computer-mediated communication and community, London, Sage.
- Tyler, T. (2017). Social networking and Globalization. Mediterranean Journal of Social Sciences, 4, No. 6, July 2013,78-93.
- Schifirnt, C. (1989). Youth as a new Element in the Evoluation of Socity, In Y. Simhadri, (ed), Development of Emerging World Youth, Delhi: Mittal Publication.Swedish perspectiv, Stockholm: Almqvist & Wiksell International.
|