- احمدوند، م؛ و کنعانی، ا. (1397). شناسایی زمینهها و راهکارهای مؤثر در توسعۀ فرصتهای شغلی در نواحی روستایی بخش مشهد مرغاب. راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، 5(10)، 34-44. URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-177-fa.html
- ارجمندزاده مقدم، م؛ حمیدیانپور، ف؛ و کرایی، م. (1398). بررسی نقش اخلاق کسب کار و اشتغال و کارآفرینی سازمان و تأثیر آن بر بخش خدمات. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 1(2)، 15-45.
- اکبرنژادهنزایی، م. (1393). مشاوره مسیر شغلی، تضمینی براثر بخشی آموزشهای فنی و حرفهای در جهت اشتغالزایی. مجله مهارتآموزی، 2(3)، 72-102.
- امیری، ت. (1392). نقش آموزشهای غیررسمی سازمان آموزش فنی و حرفهای بر توانمندسازی زنان روستایی، طرقبه شاندیر (بینالود). پایاننامه کارشناسیارشد رشتۀ جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی، دانشگاه فردوسی مشهد.
- پاپزن، ع.ا؛ خالدی، خ؛ و سلیمانی، ع. (1390). ارزشیابی آموزشهای فنیحرفهای زنان روستایی درزمینۀ صنایعدستی. زن و جامعه، 2(7)، 21-37.
https://dorl.net/dor/20.1001.1.20088566.1390.2.7.2.5
- پفاژ، ا؛ عنایتی، ت؛ و محبوبی، م.ر. (1392). تأثیر آموزشهای فنی و حرفهای مشاغل خانگی بر بهبود کسبوکار زنان استان گلستان. مجله مهارتآموزی، 2(3)، 7-26.
- جشانشهریاری، ن. (1397). ارزیابی اثرات توانمندسازی زنان روستایی در پیشرفت روستاها مطالعهی موردی: دهستان سرخ قلعه شهرستان قلعه گنج. پایاننامه کارشناسیارشد رشتۀ جغرافیا و برنامهریزی روستایی. گروه جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشکده علوم جغرافیایی، دانشگاه خوارزمی.
- جلیلیان، س؛ مهرعلیزاده، ی.ا؛ و مرعشی، س.م. (1396). بررسی میزان انطباق آموزشهای فنی و حرفهای با نیازهای آموزشی بخش صنایع در شهرستان خرمشهر. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(29)، 131-149.
- حاجباقری، ا؛ پرویزی، س؛ و صلصالی، م. (1396). روشهای تحقیق کیفی. تهران: انتشارات بشری.
- حاجیعلیانی، س؛ و پاپزن، ع.ا. (1400). نقش آموزشهای فنی و حرفهای در اشتغالزایی زنان روستایی با استفاده از نظریه بنیانی (روستای چقاماران بی ابر استان کرمانشاه). مجله راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، 16(8)، 125-135.
- حمزه، آ؛ کمالیان، ا؛ و مقدم، آ. (1396). شناسایی متغیرهای مؤثر بر اشتغال و کارآفرینی و ارتباط آن با خلاقیت و نوآوری در زمینۀ مدیریت استراتژی. مدیریت توسعه و تحول، 8(24)، 165-134.
- سلیمانی، ع. (1390). ارزیابی آموزشهای فنی و حرفهای زنان روستایی در زمینۀ صنایعدستی. فصلنامه جامعهشناسی، 2(3)، 21-32.
- شاهپسند، م.ر؛ سواری، م. (1396). عاملهای مؤثر بر سطح دانش فنی تولیدکنندگان انار استان مرکزی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 9(43)، 104-117.
- مظهری، ر؛ محمدیخیاره، م؛ خیراندیش، م؛ و جهانبخشرستمی، م. (1396). اولویتبندی عوامل مؤثر بر توسعۀ کارآفرینی کشاورزی در توسعۀ روستایی (مطالعه موردی: دهستان کوهستان شهر رستم کلا). راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، 4(7)، 30-38.
- مقصودی، ف. (1393). نقش آموزشهای فنی و حرفهای در اقتصاد کشور و توسعۀ کسبوکار. ماهنامۀ کار و جامعه، 20(157)، 31-48.
- Akbar Nejad Hanzaei, M.(2013).Career path counseling, a guarantee of the effectiveness of technical and professional training in the direction of job creation.Journal of Skills Training, 2(3), 102-72. [In Persian]
- Aly, P., & Quisi, J. (2019). Small business and entrepreneurship. Macmillan International Higher Educationz.
- Amiri, T.(2012).The role of non-formal trainings of the Technical and Vocational Education Organization on the empowerment of rural women. Master's thesis in the field of geography and urban planning, University of Mashhad. [In Persian]
- Arjamandzadeh Moghadam, M., Hamidianpour, F., & Karaei, M.(2018).Investigating the role of business ethics and occupation and entrepreneurship of the organization and its impact on the service sector.Human Resource Management Research, 1(2), 15-45. [In Persian]
- Ashraf, S. (2019). Parents’ Views Regarding Their Children’s Education and Future in Pakistan. London: UCL Institute of Education (IOE).
- Benard, M. (2020). China’s Globalization and the Belt and Road Initiative. Politics and Development of Contemporary China: Infrustructure and the Belt and Road Initiative. China’s Globalization and the Belt and Road Initiative. Cham: Palgrave Macmillan.
- Griffin, P., Gillis, S., & Calvitto, L. (2007). Standards-referenced Assessment for Vocational Education and Training in Schools. Australian Journal of Education, 51(1), 19-38.
- Haj Bagheri, A., Parvizi, S., & Salsali, M.(2016).Qualitative research methods. Human publications. [In Persian]
- Haji Aliani, S., & Papzan, A H. (2021). The Role of Vocational and Technical Training in the Employment of Rural Women using the Basic Theory (Village of Chacamaran Abfar, Kermanshah Province). J Entrepreneurial Strategies Agric. 8(16), 125-135.
doi: 10.52547/jea.8.16.125 URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-258-fa.html[In Persian]
- Hamzeh, A., Kamalian, A., & Moghadam, A.(2016).Identifying variables affecting employment and entrepreneurship and its relationship with creativity and innovation in the field of strategic management.Development and Transformation Management, 8(24), 134-165. [In Persian]
- Hartl, M. (2009). Technical and vocational education and training (TVET) and skills development for poverty reduction – do rural women benefit? [Paper presented at the FAO-IFAD-ILO Workshop on Gaps, trends and current research in gender dimensions of agricultural and rural employment: differentiated pathways out of poverty]. International Fund for Agricultural Development,Italy.
http://fao- ilo.org/fileadmin/user_upload/fao_ilo/pdf/Papers/25_March/Hartl- formatted_01.pdf
- Hashimoto, M., & da Fonseca Jr, R. S. (2019). A Importância do Ensino Empreendedor na Formação do Nível Técnico. Revista de Negócios, 23 (3), 7-18. http://dx.doi.org/10.7867/1980-4431.2018v23n3p7-18
- Hussain, E., & Rao, M.F. (2020). China–Pakistan Economic Cooperation: The Case of Special Economic Zones (SEZs). Fudan Journal of the Humanities and Social Sciences 13, 72- 453.
- Jalilian, S., Mehralizade, Y., & Marashi, M. (2017). A study of the match between vocational educational with industries sector educational needs in khorramshr city. Journal of New Approaches in Educational Administration, 8(29), 131-150. [In Persian]
- Jashan Shahriari, N.(2017).Evaluating the effects of empowering rural women in the development of villages, a case study: Sorkh Qala Dehistan, Qalaganj County. Dissertation for Master's Degree in Geography and Rural Planning. under the guidance of Dr. Hamid Jalalian, Kharazmi University. [In Persian]
- Kanani, E., & ahmadvand, M. (2018). Identifying Feasibilitis and Effective Strategies for Developing Job Opportunity in Rural Areas of the Mashhad-e-Morghab district. J Entrepreneurial Strategies Agric. 5(10), 34-44. doi:29252/jea.5.10.34 URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-177-fa.html[In Persian]
- Maqsoodi, F. (2013). The role of technical and professional education in the country's economy and business development. Work and Society Monthly, 20(157), 31-48. [In Persian]
- Margaret, N., & Purity, M. (2017). Female Participation in Technical, Vocational Education and Training Institutions (TVET) Subsector: The Kenyan Experience. Public Policy and Administration Research, 7(4), 1- 23. www.iiste.org ISSN 2224-5731(Paper) ISSN 2225-0972(Online)
- Mazhari, R., Mohammadi Khyareh, M., Khayrandish, M., & Jahanbakhsh Rostami, M. (2017). Ranking the Effective Factors on the Development of Agricultural Entrepreneurship in Rural Development (Case Study of Kouhestan District, Rostamkola City). J Entrepreneurial Strategies Agric. 4(7), 30-38.
doi: 10.29252/jea.4.7.30 URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-147-fa.html[In Persian]
- Muhammad, M., & Jamil, M. (2021). Intergenerational Mobility in Educational Attainments Intergenerational Mobility in Educational Attainments. The Pakistan Development Review 5, 98- 179.
- Musyimi, C.M., Malechwanzi, J., & Luo, H. (2018). The Belt and Road Initiative and Technical and Vocational Education and Training (TVET) in Kenya: The Kenya-China TVET Project. Frontiers of Education in China, 13, 74- 346.
- Naila, B., Siliu, Y., & Easar, A. (2022). Emerging Challenges in Technical Vocational Education and Training of Pakistan in the Context of CPEC. Economies, 10(153), 27-33. https://doi.org/10.3390/economies10070153
- Papzan, A., KHaledi, K., & Soliemani, A. (2011). An Evaluation of Handicrafts Technical and Vocational Trainings of Rural Women. Quarterly Journal of Woman and Society, 2(7), 21-38.
- Papzan, A.B., Haledi, M.G., & Soleymani, E. (2011). Evaluation of technical and vocational training of rural women in the field of handicrafts. Sociology of women, 2(3), 21-39. [In Persian]
- Pefage, E., Enayati, T., & Mehboubi, M.(2013).The effect of technical and professional training of home businesses on the improvement of women's business in Golestan province.Skills Training Journal, 2(3), 7-26. [In Persian]
- Shahpasand, M., & savari, M. (2018). Factors Affecting the Level of Technical Knowledge of Pomegranate Producers in Markazi Province, Iran. Journal of Agricultural Education Administration Research, 9(43), 104-117. doi: 10.22092/jaear.2018.115957.1440. [In Persian]
- Sheshadri, S., Pradeep, A., & Chandran, M. (2021). Towards gender-inclusive skill development in rural India: Factors that inhibit and facilitate women's enrolment in vocational training. Environment-Behaviour Proceedings Journal, 6(SI4), 239-243. https://doi.org/10.21834/ebpj.v6iSI4.3032
- Shu, Y., Ho, S.-J., & Huang, T.-C. (2020). the Development of a Sustainability-Oriented Creativity, Innovation, and Entrepreneurship Education Framework: A Perspective Study. Frontiers in Psychology, 18(78), 11- 32. http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01878
- Soleimani, A.(2015).Evaluation of technical and professional training of rural women in the field of handicrafts.Sociology Quarterly, 2(3), 21-32. [In Persian]
- Walker, E., Wang, C., & Redmond, J. (2008). Women and work-life balance: is home-based business ownership the solution? Equal Opportunities International, 27(3), 258-275.
- Shui, Y., Xu, D., Liu, Y., & Liu, S.H. (2020). Work-family balance and the subjective well-being of rural women in Sichuan, China. BMC Women's Health volume, 20(1), 1-13.
|