بهزادی، حسن، و زاهدی نوقابی، مهدی (1388). وب سایت، منبعی نوین برای کودکان عصر حاضر در کتابخانههای آموزشگاهی: بررسی وضعیت وب سایتهای فارسی کودکان و نوجوانان و نحوه سازماندهی اطلاعات در آنها. در کتابخانه های آموزشگاهی، پویاسازی نظام آموزشی و مشارکت در فرایند یاددهی- یادگیری (ص. 679- 697). 3 و 4 اردیبهشت، 1389، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران. تهران: کتابدار.
پشوتنیزاده، میترا (1388). تعیین ویژگیهای محتوایی مهم برای وب سایتهای مخصوص نوجوانان 12-14 ساله ایرانی. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 12(1).
منصور، محمود، و دادستان، پریرخ (1367). دیدگاه پیاژه در گستره تحول روانی به ضمیمه آزمونهای عملیاتی در پژوهشهای ژنتیک و بالینی. تهران: ژرف.
مهاجر، گلبو (1385). معماری اطلاعات از چشم انداز کودکان و نوجوانان: بررسی سایتهای فارسی کودکان و نوجوانان در وب. (پایان نامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، 1385).
نادری، محمدرامین و زاهدی نوقابی، مهدی (1388). وب سایت های خوبی برای بچه های خوب. (زیر نظر مهری پریرخ). تهران: کتابدار.
نجفینیا، شیدا (1386). سنجش ملاک های ارزشیابی وب سایتهای مجلات الکترونیکی پیوسته کودک و نوجوان در ایران. (پایان نامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، 1386).
وادزورث، باری (1378). روان شناسی رشد: تحول شناختی و عاطفی از دیدگاه پیاژه. (مترجمان جواد صالحی فدردی و امیر امین یزدی). مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
American Library Association (2008). Great Web Sites for Kids: Selection Criteria. Retrieved Oct. 18, 2008 from http://www.ala.org/ala/mgrps/divs/alsc/ greatwebsites/greatwebsitesforkids/greatwebsites.cfm
Bilal, D. (1999). Web search engines for children: A comparative study and performance evaluation of Yahooligans!, Ask Jeeves for Kids, and Super SnooperProc. In Proceedings of ASIS Annual 1999, Information Today, 70-83.
Dugan, A. (2006). Assessing the Validity and Reliability of a Paper-and-pencil Piagetian Test. In 2nd Annual Symposium on Graduate Research and Scholarly Projects. Wichita, KS: Wichita State University, 144-145
Gelderblom, J. H. (2008). Designing Technology for Young Children: Guidelines Grounded in a Literature Investigation on Child Development and Children's Technology. (Doctoral dissertation, University of South Africa, 2008). Retrieved June 08, 2009 from ProQuest database.
Gilutz, Sh., & Nielsen, J. (2002). Usability of Websites for Children: 70 Design Guidelines. Retrieved Dec. 30, 2008 from http://www.NNgroup.com/reports/kids
Grover, S. (1986). A Field Study of the Use of Cognitive-Developmental Principles in Microcomputer Design for Young Children. Journal of Educational Research, 79, 325-332. Retrieved June 08, 2009 from EBSCO database.
Kuiper, E., Volman, M., & Terwel, J. (2005). The web as an information resource in K-12 education: Strategies for supporting student in searching and processing information. Review of Educational Research, 75(3), 285-328.
Large, A., & Beheshti, J. (2005). Interface Design, Web Portals, and Children. Library Trends (Fall), 54(2).
Large, A., Beheshti, J., Nesset, V., & Bowler, L. (2006). Web portal design guidelines as identified by children through the processes of design and evaluation. Retrieved Dec. 16, 2009 from http://eprints.rclis.org/archive/00008034
Piaget, J. (1970). Piaget's Theory. In P. Mussen, Carmichael's manual of child psychology. New York: John Wiley and Sons. vol. 1, 703-732.
Piaget, J., & Inhelder, B. (1969). The psychology of the child. (Translated by Helen Weaver). London: Routledge & Kegan Paul.
Skeele, R., & Stefankiewicz, G. (2002). Blackbox in the Sandbox: The Decision to Use Technology with Young Children with Annotated Bibliography of Internet Resources for Teachers of Young Children. Educational Technology Review, 10(2), 9-95. Retrieved Sep. 09, 2008 from http://www.editlib.org/ p/9264
Stufflebeam, D. L. (2000). Guidelines for Developing Evaluation Checklist: Checklist Development Checklist (CDC).
Evaluation Checklists Project. Retrieved Dec. 30, 2008 from
www.wmich.edu/evalctr/checklists.