- آراسته، حمیدرضا (1383). ارتباط صنعت و دانشگاه. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. 33، .98- 57
احمدی، سیروس؛ بختیاری، مریم و حسیننژاد، قدم (1394). ارزیابی وضعیت اشتغال دانشآموختگان رشتههای علوم انسانی و عوامل مؤثر بر آن (موردمطالعه: دانشگاه یاسوج). فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران. سال هفتم. شماره چهارم. انتظاری، یعقوب.(1374) نظام ملی نوآوری تکنولوژیک پیوند دانشگاه و صنعت. پژوهش، 11 و 12، 182-149. برومند، حمدرضا؛ فضلیدرزی، اعظم و عظیمیدلارستاقی، عادله (1392). مطالعه دیدگاه دانشجویان و دانشآموختگان رشته تربیتبدنی و علوم ورزشی نسبت به آینده شغلی. پژوهش در ورزش دانشگاهی، 5، 48-31. بیگدلی، مژگان؛ کرامتی، محمدرضا و بازرگان، عباس (1391). بررسی رابطه بین رشته تحصیلی با وضعیت اشتغال دانشآموختگان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 65، 111-113. پورکاظمی، محمدحسین (1388). وضعیت راهیابی فارغالتحصیلان رشتههای علوم انسانی و اجتماعی دانشگاههای دولتی به بازار کار (ورودی سالهای 1374-1375). فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 52، 127-150. جعفری، الهام؛ کمالی، صدیقه؛ کریمیان، نورالسادات و فتحی، افسانه (1389).وضعیت اشتغال دانشآموختگان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان. مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، (5)3، دوره3، 25-30. دهقان، فتحالله (1380). نقش اشتغال در کاهش مهاجرتهای روستایی (مطالعه موردی دهستان مشایخ شهرستان ممسنی)، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس. درانی، کمال و صالحی، کیوان (1385). ارزشیابی هنرستانهای کاردانش با استفاده از الگوی سیپ CIPP بهمنظور پیشنهاد برای الگویی برای بهبود کیفیت هنرستانهای کاردانش. مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، 1و 2، 143-166. راهداری، مائده؛ نصر، احمدرضا؛ نیلی، محمدرضا و ترکلادانی، بهروز (1394). ارزیابی مهارتهای حرفهای و وضعیت اشتغال دانشآموختگان کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 74، 104- 81. سیف، علی اکبر. (1385). روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: انتشارات آگاه. سعیدی رضوانی، محمود؛ محمدحسینزاده، معصومه و باغگلی، حسین (1389). سرنوشت فارغالتحصیلان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد. مطالعات تربیتی و روانشناسی، (2) 11، 57-86. شجاعی، محمدرضا (1382). تعامل دانشگاه و صنعت و نقش آن در توسعه اقتصادی. مجلس و پژوهش، (41) 10، 244- 207. صابریان، معصومه و حاجی آقاجانی، سعید (1382). سرنوشت شغلی دانشآموختگان دانشکده پرستاری سمنان. آموزش در علوم پزشکی، 9، 52-57. صالحی عمران، ابراهیم (1385). وضعیت اشتغال دانشآموختگان زن: مطالعهای موردی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، (2) 12، 60- 40. صفری، معصومه؛ ربیعی، محمد و مصباح، نسرین (1395). بررسی میزان و عوامل موثر بر انطباق پذیری شغلی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تهران در سال 1393. نوآوریهای مدیریت آموزشی. (3) 11، 83- 94. فتحی واجارگاه، کوروش و شفیعی، ناهید (1386). ارزشیابی کیفیت برنامة درسی دانشگاهی (مورد برنامه درسی آموزش بزرگسالان). انجمن مطالعات برنامة درسی ایران. (5) 2، 1-26. فراهانی، ابوالفضل و قربانی قهفرخی، لیلا (1392). تحلیل تثر عوامل اجتماعی بر اشتغال فارغالتحصیلان کارشناسی ارشد رشته تربیتبدنی دانشگاههای دولتی و غیردولتی. پژوهش در ورزشهای دانشگاهی، 3، 156- 127. فیضپور، محمدعلی؛ پوشدوزباشی، هانیه و دهقانپور، محمدرضا (1388) مقایسه وضعیت اشتغال دانشآموختگان جویای کار رشتههای علوم انسانی با سایر رشتهها در استان یزد. نامه آموزش عالی، 7، 140- 123. فیضپور، محمدعلی (1389). دوره بیکاری و عوامل مؤثر بر ان شواهدی از بیکاران جویای کار استان یزد طی برنامه سوم توسعه. رفاه جتماعی، 39، 356- 327. کرامتی، محمدرضا (1393). وضعیت اشتغال دانشآموختگان رشته روانشناسی در ایران و کانادا: مورد مطالعه دانشگاه تهران و آلبرتا. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، (3) 5، 70- 55. محمدزادهنصرآبادی، مهناز؛ پزشکیراد، غلامرضا و چیذری، محمد (1385). وضعیت اشتغال، توانمندی شغلی و موفقیت شغلی دانشآموختگان آموزشهای علمی-کاربردی در بخش کشاورزی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، (1) 12، 79-98. ملکوتیان، محمد و پرورش، عبدالکریم (1382). بررسی وضعیت اشتغال دانشآموختگان رشته بهداشت محیط سراسر کشور طی سالهای 82-75. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، 5 (ویژهنامه آموزش پزشکی)، 40- 23. مؤمنیمهموئی، حسین؛ کاظمپور، اسماعیل و تفرشی، محمد (1390). برنامهریزی درسی مبتنی بر شایستگی؛ راهبردی مطلوب برای توسعه شایستگیهای اساسی. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. (3) 4. 143- 149. نصیری، محبوبه؛ شیرینکام، فاطمه؛ رحیمیان، بهناز؛ حلاجیان، کلثوم؛ جهانشاهی، مهری و میراحمدی، محدثه (1393). بررسی وضعیت شغلی، آموزشی و پژوهشی دانشآموختگان رشته پرستاری در دانشکده پرستاری فاطمه الزهرا (س) رامسر. دوفصلنامه آموزش پزشکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بابل. (2) 2، 49-54. Brynin, M. (2002). Graduate Density, Gender and Employment. British Journal of Sociology, 53 (3), 87-363 Carter, r. (2000). Monitoring Employment Trends: It`s a Programs Responsibility. Perspective on Physician Assistant Education, 11 (2), Spring, 95-96. Clark. A. Georgellis, Y. & P. Sanfey. (2001) Scarring: The Psychological Impact of Past Unemployment, Economical, 68, 221-41 Gallie, D. Kostova, P. & Kuchar, p. (2001). Social Consequences of unemployment: An East-West Comparison, Journal of European Social Policy, 11 (1) 39-54. Kingdon, G., & Knight, J. (2007). Unemployment in south Africa, 1995-2003, causes, Problems and policies. Journal of African Economies, 16 (5), 813–848 Korpi. T. (1997). Is utility related to Employment status employment, unemployment, labor markets: policies and subjective well-being among Swedish youth, Labor Economics, 4, 125- 147. Sanyal BC, Notodihadjo H. (1983). Higher education and labor market in the Java Region Indonesia. Paris: UNESCO. Winkleman, L. & Winkleman, R. (1998) Why are the unemployed so unhappy: evidence from panel data, Economical. 65 (25), 1-15.
|