آراسته، حمیدرضا. (1388). میانرشتهایها در آموزش عالی. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. 1(2)، 25-40.
ابراهیمی، قربانعلی. (1372). اجتماع علمی، ساختار و هنجارهای آن. مجله رهیافت. 3(5)، 30-40.
بازرگان، عباس. (1388). چگونگی ارزشیابی برنامه های درسی میانرشتهای. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. 1(3)، 55-66.
بلیکی، نورمن. (1387). طراحی پژوهشهای اجتماعی (حسن چاوشیان، مترجم). تهران: نشر نی، چاپ دوم.
خورسندی طاسکوه، علی. (1387). گفتمان میانرشتهای دانش. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،تحقیقات و فن آوری.
داورپناه، محمدرضا. (1386). ارتباط علمی: نیاز اطلاعاتی و رفتار اطلاعیابی. تهران: دبیزش؛ چاپار.
دورتیه، ژان فرانسوا. (1382). علوم انسانی: گستره شناختها (مرتضی کتبی، جلالالدین رفیعفر و ناصر فکوهی، مترجمان).تهران: نشر نی.
شارعپور، محمد، آزاد ارمکی، تقی، صالحی، صادق. (1380). روند جهانی جامعهشناسی: تحلیلی از اجتماع علمی. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی. 1(3)، 31-61.
فارست، سوزان، مارتین، پاول. (1387). پیوند رشتههای علمی (محسن علویپور، مترجمان). تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
فرهنگی، علی اکبر، صفرزاده، حسین. (1387). روشهای تحقیق درعلوم انسانی. تهران: پیام پویا، چاپ دوم.
فولادی، حفیظالله. (1384). معرفت و جامعه. قم: پژوهشکده حوزه و دانشگاه.
کلاین، جولیتامپسون. (1387). میانرشتهای و ترکیب رشتهها ( محسن بیات، مترجم). تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
کیوی، ریمون، کامپنهود، لوک وان. (1386). روش تحقیق درعلوم اجتماعی (عبدالحسین نیکگهر). تهران: توتیا، چاپ دوم.
مانهایم، یارول، ریچ، ریچارد. (1385). روشهای تحقیق درعلوم سیاسی: تحلیل تجربی (لیلا سازگار، مترجم). تهران: مرکز نشر دانشگاهی، چاپ دوم.
محسنیان راد، مهدی. (1369). ارتباط شناسی. تهران: انتشارات سروش.
مورن، جو. (1387). میانرشتگی (داود حاتمی، مترجم). تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
ونک، دومینیک. (1388). کاربردهای میانرشتگی: تحولات علوم، صنعت و آموزش (توحیده ملاباشی، مترجم). تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
هومن، حیدرعلی. (1386). شناخت روش علمی درعلوم رفتاری. تهران: سازمان سمت.
یمنیدوزی سرخابی، محمد. (1388). برنامهریزی توسعه دانشگاهی؛ حوزهای میانرشتهای. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. 1(2)، 1-24.
Abelson, P. (1980). Scientific Communication. Science, 209(4452), 60-62. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/1684837
Arocenaa, R., & Judith Sutz, B. (2001). Changing knowledge production and Latin American universities. Research Policy. 30(8), 1221–1234, https://doi.org/10.1016/S0048-7333(00)00143-8
Björk, B. (2007). A model of scientific communication as a global distributed information system. Information Research. 12(2), 1-47. Retrieved from https://docs.lib.purdue.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1797&context=iatul
Campbell, P. (2002). Electronic Futures in Scientific Communication and Outreach. Journal of molecular biology, 319(4), 963-967. https://doi.org/10.1016/s0022-2836(02)00347-9
Evans, J. H. (2007). Consensus and knowledge production in an academic field. Poetics, 35(1), 1–21. https://doi.org/10.1016/j.poetic.2007.01.001
Fard, D. (2009). An analysis of barriers to knowledge generation in field of the humanitis: Some recommendations for promoting the capacity of Iranian science policy. Journal of science and technology policy. 2(1), 1-16. Retrieved from https://www.sid.ir/en/journal/ViewPaper.aspx?ID=166712
Fonseca, L., Velloso, S., Wofchuk, S., & de Meis, L. (1997). The importance of human relationships in scientific Productivity. Scientometrics. 39(2), 159-171. https://doi.org/10.1007/BF02457445
Franck, G. (1999). Scientific communication: A vanity fair? Science. 286(5437), 53 –55. https://doi.org/10.1126/science.286.5437.53
Garvey, W. D., & Griffith, B. C. (1972). Communication and information processing within scientific disciplines-empirical findings for psychology. Information Storage and Retrieval, 8(3), 123-136. https://doi.org/10.1016/0020-0271(72)90041-1
Garvey, W. D. (1979). Communication, the essence of science: Facilitating information exchange among librarians, scientists, engineers, and students. New York: Pergamon Press. Retrieved from https://books.google.ae/books?id=7XtQAAAAMAAJ&dq=Garvey%2C%20W.%20D.
Godin, B., & Gingras, Y. (2000). The place of universities in the system of knowledge production. Research Policy. 29(2), 273–278. https://doi.org/10.1016/S0048-7333(99)00065-7
Houghton, J. W., Sheehan, P., & Steele, C. (2006). Research communication costs in Australia: Emerging opportunities and benefits. Available at SSRN 1003951.
Lacy, W. B., & Busch, L. (1983). Informal scientific communication in the agricultural sciences. Information Processing & Management, 19(4), 193-202. https://doi.org/10.1016/0306-4573(83)90016-X
Pikas, C. K. (2006).The impact of information and communication technologies on informal scholarly scientific communication: A literature review. Prepared for LBSC878: Doctoral Seminar in Information Studies, April 20. Retieved from http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.92.9216&rep=rep1&type=pdf
Ryan, J. C., & Daly, T. M. (2019). Barriers to innovation and knowledge generation: The challenges of conducting business and social research in an emerging country context. Journal of Innovation & Knowledge, 4(1), 47-54.https://doi.org/10.1016/j.jik.2017.10.004
Roosendaal, H. E., & Geurts, P. A. T. M. (1997). Forces and functions in scientific communication: an analysis of their interplay. Cooperative Research Information Systems in Physics, 31. Retrieved from http://doc.utwente.nl/60395/1/Roosendaal97forces.pdf
Senker, J. (1999). University Research Funding. A report prepared for the OECD, SPRU Science and Technology Policy Research, University of Sussex. UNESCO Institute for Statistics. The State of Science and Technology in the World. Retrieved from http://www.uis.unesco.org/file_download.php?URL_ID=4980&filena
Ziman, J. (1994). Prometheus Bound: Science in a Dynamic Steady State. Cambridge University Press, Cambridge. Retrieved from https://books.google.ae/books?hl=en&lr=&id=09UosACeA_cC&oi=fnd&pg=PP13&d