ابرامی، هوشنگ (1354). نقطه آغاز: گره کور آموزش دانششناسی. نامه انجمن کتابداران ایران، 32، 543-554.
آلکین، ام، اس. (1384). الگوهای ارزیابی برنامه درسی، (کورش فتحی واجارگاه، مترجم). اقتباس از کتاب برنامه درسی، نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها، مهرمحمدی، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
بلوم، سمیوئل بنجامین، انگهارت، ماکس دی. (1374). طبقهبندی هدفهای پرورشی. (علیاکبر سیف و خدیجه علیآبادی، مترجم). تهران: رشد.
پاسیار، پریسا، قاضی میرسعید، سید جواد و حری، عباس (1389). بررسی تطبیقی شرح درس مبانی کتابداری و اطلاعرسانی مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاههای منتخب ایران و جهان. اطلاعشناسی، 28، 39-60.
حری، عباس (1384). چالشها و راهکارهای آموزش کتابداری در گفتگو با عباس حری. مصاحبهکننده فرزاد دادرس. کتاب ماه کلیات، 90 و 91، 6-17.
حسنزاده، حسام (1394). بررسی تطبیقی سرفصل دروس دوره کارشناسی طراحی گرافیک در ایران و منتخبی از دانشگاههای جهان. مطالعات تطبیقی هنر، 5(9)، 35-46.
حسنزاده، محمد، زندیان، فاطمه و نویدی، فاطمه (1393). بررسی سازگاری میان کتابهای منتشرشده و مباحث آموزشی کتابداری و اطلاعرسانی در مقطع کارشناسی در ایران. مدیریت اطلاعات و دانششناسی. 1(1)، 33-45.
حیاتی، زهیر (1383). آموزشهای کتابداری و اطلاعرسانی در ایران: گذشته، حال، آینده. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 57، 25-41.
دیانی، محمدحسین، رجبی، محمدحسن، شعبانی، احمد، عازم، پرویز، قزل ایاغ، ثریا، لاریجانی، حجتالله و مختاری معمار، حسین (1372). ارزیابی برنامههای درسی رشته کتابداری در سطح کارشناسی، پیام کتابخانه، 3(4)، 33-64.
دیوسر، هدی و جعفری گهر، منوچهر (1393). ارزیابی برنامههای درسی رشته آموزش زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بر مبنای طبقهبندی بازنگری شده بلوم. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی. 32، 73-99.
شهبازی، رحیم، فهیمنیا، فاطمه، حکیمزاده، رضوان و فدایی، غلامرضا (1394). تحلیل سرفصلهای برنامههای درسی کارشناسی ارشد و کارشناسی رشته علم اطلاعات و دانششناسی بر اساس فرصتهای شغلی نوظهور مبتنی بر فناوری اطلاعات در بازار کار جهانی. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 18(2)، 103-140.
صالحی عمران، ابراهیم، ایزدی، صمد و رضایی، فرزانه (1388). تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی بر مبنای مؤلفههای آموزش جهانی. مطالعات برنامه درسی، 13 و 14، 141-176.
عزیزی، یعقوب، صادقی، علیرضا و عبداللهی، حسین (1395). ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی دروس عمومی دوره کارشناسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان. پژوهشهای کیفی در برنامهریزی درسی. 2، 1-24.
علیپور ندوشن، خدیجه، طلاچی، هما و خوشگام، معصومه (1385). بررسی کتابهای منتشر شده کتابداری و اطلاعرسانی (1358-84) و همخوانی آنها با محتوای سرفصل مصوب دروس. مدیریت سلامت، 9(25)، 13-22.
علیمحمدی، داریوش (1386). جایگاه اقتصاد اطلاعات در برنامه آموزشی علوم کتابداری و اطلاعرسانی. اطلاعشناسی، 15 و 16، 161-172.
علیمحمدی، داریوش (1390). برنامه درسی دکترای کتابداری و اطلاعرسانی: مطالعه تطبیقی ایران و آمریکای شمالی. کتاب ماه کلیات، 166، 64-71.
فتاحی، رحمتالله (1379). الگویی برای بازنگری و تجدید ساختار آموزشهای کتابداری و اطلاعرسانی، فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 3 (1)،21-44.
فتاحی، رحمتالله (1383). برنامه جدید کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 8 (2)، 9-26.
کوکبی، مرتضی (1376). نگاهی به دروس سازماندهی مواد. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات. 31، 57-69.
نیکزاد، فاطمه و عصاره، فریده (1394). بررسی استنادی و محتوایی کتابهای تألیفی فارسی موجود در سرفصل جدید کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی (مصوب 1388) کشور بر پایه استنادهای درون متنی آن کتابها. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 5(1)، 138-152.
Anderson, L. and Krathwohl. D. A. (2001). Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. New York: Longman.
Ahmad, N., M. A. Anwar, W. Ullahkhan, A. A. Idris & A. M. Al Ameen, (2014). Bloom’s taxonomy based proportionate curriculum development model. Journal of Education and Practice, 26(5), 12-16.
Belluigi, D. Z. (2009). Exploring the discourses around ‘creativity’ and ‘critical thinking’ in a South African creative art curriculum. Studies in Higher Education, 34(6), 699-717.
Chu, H. (2006). Curricula of LIS programs in the USA: A content analysis. In C. Khoo, D. Singh and A.S. Chaudhry (Eds.), Proceedings of the Asia-Pacific Conference on Library & Information Education & Practice 2006 (A-LIEP 2006), Singapore, 3-6 April 2006 (pp. 328-337). Singapore: School of Communication & Information, Nanyang Technological University.
Meda, L., and Swart, A. J. (2017). Analyzing learning outcomes in an Electrical Engineering curriculum using illustrative verbs derived from Bloom's Taxonomy. European Journal of Engineering Education, 1-14
Saladyanant, T. (2014). Library and Information Science Curriculum in Thai Universities Compared with IFLA Guidelines for Professional Library/Information Educational Programs. Procedia - Social and Behavioral Sciences, No, 120-125.
Tufail Khan, M and Mahmood, Kh. (2013). A Comparison of MLIS CurriculaTaught in Pakistani Library and Information Science Schools with Higher Education Commission Curriculum. Library Philosophy and Practic. Retrived July 1, 2018 from https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2188&context=libphilprac
Worthington, B. (2017). Towards a Better Understanding of Opportunities for Performance Training within the MLS Curriculum: Issues for Enhancing Education of Children’s Librarians. Journal of Education for Library and Information Science. 54(4), 202-218.