حریری، نجلا و عنبری، امیرمهدی. (۱۳۹۱). سنجش قابلیتهای شبکههای اجتماعی تخصصی وبی فارسی و ارائۀ راهکارهای مناسب برای بهینهسازی این شبکهها در ایران. پژوهشنامۀ پردازش و مدیریت اطلاعات، ۲۸(۲)، ۴۵۵-۴۷۷.
میرزایی، مریم؛ رحیمی، صالح؛ و مرادی، محمود. (1395). بررسی نقش شبکههای اجتماعی در تبادلات علمی (مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی). کتابداری و اطلاعرسانی، 19 (1)، 108-130.
یعقوبی ملال، نیما، نصرت ریاحینیا و مرجان کیان (1394). واکاوی نقش و کاربرد شبکههای اجتماعی برای دانشجویان. مجموعه مقالات همایش ملی شبکههای اجتماعی مجازی بستری برای آموزش و یادگیری. تهران، 22 اردیبهشت 1394، دانشگاه علامه طباطبائی
Boyd DM & Ellison NB(2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication ; 13(1): 210-30.
Li, Xueme, Thelwall, Mike and Giustini, Dean. (2012). Validating Online Reference Managers for Scholarly Impact Measurement. Scientometrics, 91(2), 461-471.
MacMillan D.(2012) Mendeley: Teaching scholarly communication and collaboration through socialnetworking. Library Management; 33(8-9): 561-9.
Madhusudhan, M. (2012). Use of social networking sites by research scholars of the University of Delhi: A study. The International Information & Library Review44(2),100-113.
Nandez, G., & Borrego, Á. (2013). Use of social networks for academic purposes: a case study. Electronic Library, 31(6), 781-791.
Scott, John.(2006).Sociology-The key concepts.London : Routledge.
Strauss, A., & Corbin, J. (2003). Basics of qualitative research: techniques And procedures for developing Grounded Theory (2nd ed.), Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
Thelwall, Mike & Kousha, Kayvan. (2013). Academia.edu: Social Network or Academic Network? Journal of the American Society for Information Science and Technology, 65(4), 721-731.
Zhuang, Shuying.(2013). Personal Knowledge Management and Mlearning in the Learning Society. International Conference on Science and Social Research,101-105.