امین دهقان، نسرین؛ پریرخ، مهری (1382). تحلیل محتوای کتابهای داستانی مناسب کودکان در گروه سنی ب با رویکرد کتاب درمانی. کتابداری و اطلاع رسانی، 24، 51-74
انجمن روان پزشکی آمریکا (1394). راهنمای تشخیص و آماری اختلالهای روانی DSM-5 {دی. اس. ام -5}هامایاک آوادیس یانس و داود عرب قهستانی، مترجمان؛ حسن هاشمی میناآباد، ویراستار). تهران: رشد.
بارکلی، راسل (1394). راهنمای جامع مدیریت اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی: آنچه والدین لازم است بدانند/ ویراش سوم 2013. ترجمه علی مشهدی، فائزه رئیس المحدثین و زهرا حسین زاده ملکی، مشهد: زرین کلک آفتاب.
پریرخ، مهری و ناصری، زهرا (1390). بررسی تأثیر برنامههای کتابدرمانی بر کاهش پرخاشگری کودکان. مطالعات ادبیات کودک. 1(2). 33-60
پریرخ، مهری؛ قادری، بهار؛ سپهری شاملو، زهره؛ فتاحی، رحمتالله. (1397). توانمندی داستانها در تحول شناختی کودکان گروه سنی «ب» و «ج» بر پایۀ نظریۀ رفتاردرمانیِ عقلانیهیجانی (REBT). پژوهشهای نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانششناسی، 7(2).
حکیمیراد، الهام؛ افروز، غلامعلی؛ بهپژوه، احمد؛ غباری بناب، باقر؛ ارجمندنیا، علی اکبر (1391). طراحی برنامه مداخله ای مبتنی بر آموزش بازداری پاسخ و بررسی اثربخشی آن بر نشانههای اختلال نارسایی توجه – فزون کنشی. فصلنامه افراد استثنایی، 4(16)، 75-94.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه (1394). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه.
سلحشور، ماندانا (1384). اختلال کمبود توجه و فزون کنشی را بشناسیم. پیوند، 313، 41-49
علیزاده، حمید. (1386). اختلال نارسایی توجه/ فزون جنبشی: ویژگی ها، ارزیابی و درمان. تهران: رشد.
علیزاده، عبدالله (1393). راهنمای علمی درمان بیشفعالی و نارسایی توجه: ویژهی والدین و مربیان. تهران: ورای دانش.
قزل ایاغ، ثریا (1383). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن (مواد و خدمات کتابخانهای برای کودکان و نوجوانان). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
کریمی، علی (1392). چگونه با کودکان و نوجوانان بی دقت و پرتحرک رفتار کنیم؟: راهنمای عملی برای والدین و معلمان در تشخیص و درمان اختلال کاستی توجه / فزون کنشی. تهران: دانژه
محمدی، مسعود؛ ویسی رایگانی، علی اکبر؛ جلالی، رستم؛ قبادی، اکرم و عباسی، پروین (1397). شیوع اختلالات رفتاری در کودکان ایران، مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 28 (169). دریافت 4 تیر 1398 از
http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-11777-fa.pdf
مرادیان، زهرا، مشهدی، علی، آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا و اصغری نکاح، سیدمحسن. (1393). اثربخشی قصه درمانی مبتنی برکنشهای اجرایی بر بهبود بازداری و برنامه ریزی/سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی. روان شناسی مدرسه، 3(2). 186-204. دریافت 20 آبان 1396 از https://profdoc.um.ac.ir/articles/a/1036604.pdf
مشهدی، علی (1394). اداره کودک مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی(ADHD) , سمپوزیوم یک روزه تکامل و اختلالات آن در کودکان , تاریخ: ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
Barkley, R. A. (1985). Hyperactive and normal girls and boys: Mother‐child interaction, parent psychiatric status and child psychopathology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 26(3), 439-452.
Barkley, R. A. (1997). Behavioral inhibition, sustained attention, and executive functions: Constructing a unifying theory of ADHD. Psychological Bulletin, 121(1), 65.
Barkley. R. A. (2018). Attention-Deficit Hyperactivity Disorder, Fourth Edition : A Handbook for Diagnosis and Treatment. New York. uilford Publications. Chapter 16.
Berns, C. F. (2004). Bibliotherapy: Using books to help bereaved children. OMEGA-Journal of Death and Dying, 48(4), 321-336.
Davidson, M. C., Amso, D., Anderson, L. C., & Diamond, A. (2006). Development of cognitive control and executive functions from 4 to 13 years: Evidence from manipulations of memory, inhibition, and task switching. Neuropsychologia, 44(11), 2037-2078.
Howard, S. J., Powell, T., Vasseleu, E., Johnstone, S., & Melhuish, E. (2017). Enhancing preschoolers’ executive functions through embedding cognitive activities in shared book reading. Educational Psychology Review, 29(1), 153-174.
Kramer, P. A., & Smith, G. G. (1998). Easing the pain of divorce through children's literature. Early Childhood Education Journal, 26(2), 89-94.
Koopman, E. M. (2011). Predictors of insight and catharsis among readers who use literature as a coping strategy. Scientific Study of Literature, 1(2), 241–259. Retrieved June 24, 2016 from https://goo.gl/D9KccG
Piercy, B. A. (1996). A content analysis and historical comparison of bibliotherapy research. Retrieved June 23, 2015, from http://eric.ed.gov/?id=ED413930 Randolph
Prins, P. J., Brink, E. T., Dovis, S., Ponsioen, A., Geurts, H. M., De Vries, M., & Van Der Oord, S. (2013). “Braingame Brian”: toward an executive function training program with game elements for children with ADHD and cognitive control problems. GAMES FOR HEALTH: Research, Development, and Clinical Applications, 2(1), 44-49.
Rapport, M. D., Orban, S. A., Kofler, M. J., & Friedman, L. M. (2013). Do programs designed to train working memory, other executive functions, and attention benefit children with ADHD? A meta-analytic review of cognitive, academic, and behavioral outcomes. Clinical Psychology Review, 33(8), 1237-1252.
Rozalski, M., Stewart, A., & Miller, J. (2010). Bibliotherapy: Helping children cope with life's challenges. Kappa Delta Pi Record, 47(1), 33-37.
Tamm, L., & Nakonezny, P. A. (2015). Metacognitive executive function training for young children with ADHD: A proof-of-concept study. ADHD Attention Deficit and Hyperactivity Disorders, 7(3), 183-190.
World Health Organization (WHO)(1999).Programing For Adolescent Health
Development.WHO Technical Report Seies 886.Geneva.