خزاعیفرید، ع. (1380). «نگاهی به برنامۀ دورۀ کارشناسی ارشد رشتۀ مترجمی». مترجم. ۳۵. صص 65-68.
سالاری، ز. (1394). «بهروزرسانی سرفصل دروس کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی بر مبنای نیازهای بازار ترجمه در ایران». فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه، ۴۸(۱). صص ۲۰-۵۱.
عباسی، ف.، و حاجیحسینی، ح. (1388 ). «تحلیل استراتژی جستجوی نوآوری بنگاههای صنعتی ایران در تعامل با نهادهای علمی». فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. ۵۱. صص 99-120.
فتحی واجارگاه، ک. (1384). اصول برنامهریزی درسی. تهران: ایرانزمین.
کرمی، م.، و فتاحی، ه. (1392). «تغییر برنامۀ درسی آموزش عالی (مورد: برنامۀ درسی دورۀ کارشناسی ارشد برنامهریزی آموزشی)». مطالعات برنامۀ درسی آموزش عالی. ۴(۷). صص ۷-۲۸.
کرمی، م.، و مؤمنی، ح. (1390). «بازار کار جهانی و تأثیر آن بر طراحی برنامۀ درسی». فصلنامۀ مطالعات برنامۀ درسی. ۴. صص 18-30.
Cannon, R., & Newble, D. (2000). A handbook in universities and colleges. Landon, England: Kogan Page.
Kelly, D. (2005). A hand book for translator trainers. Manchester, England: St. Jerome.
Miguel, B., & Maggie, M. (2004). Developing innovation online learning. Landon, England: Routledge.
Nation, I. S. P., & Macalister, J. (2010). Language curriculum design. New York, NY: Routledge.
پیوست
منابع پیشنهادی برای درس گرامر کاربردی
1. Grammaire en dialogue de Claire Miquel : niveau III
2. Grammaire en s’amusant de Patrick Rambaud
3. Exercices de grammaire en contexte : niveau III d’Anne Akyuz
4. Grammaire en pratique de Maylis Léon-Dufour de C. Morhange-Begue
منابع پیشنهادی برای درس مهارتهای نگارش داستان
1. Mieux rédiger, 100 exercices.
2. Rédaction, l’expression écrite pas à pas de Nathalie Laurent
3. Ecrire avec logique et clarté de G.Niquet
4. Mieux rédiger ses écrits professionnels de Mireille Brahic
5. Le récit de Jean Michel Adam
6. Le récit minimal de Sabrinelle Bedrane