- الستی،صدیقه.(1391).رابطۀ تحصیلات،سن و جنسیت با شیوۀ بیان تقاضا و پاسخ به آن. (مقطع کارشناسی ارشد). دانشگاه پیام نور.ص10.
- امیری مجد،زهرا.(1392).مطالعه مقایسه ای استفاده از کنش رفتاری شکایت توسط کاربران ایرانی و غیرایرانی در شبکههای اجتماعی.(مقطع کارشناسی ارشد).دانشکده زبانهای خارجه.دانشگاه شیخ بهایی.
- انباردار،زهرا.(1390).بررسی کنش شکایت و پاسخ به آن در گفتگوهای روزمره از نظر دانشجویان ایرانی.(مقطع کارشناسی ارشد).دانشکده علوم انسانی.دانشگاه پیام نور.
- بشارتی،شبنم.امیرارجمندی،نازنین.طاهری اسکویی،مرجان.(1396).بررسی سبک گفتار زنان قزوینبراساس دو متغیر سن و تحصیلات.رخسار زبان.1396.شماره 1. 108-94.
- ترادگیل،پیتر.(1376).زبان شناسی اجتماعی : درآمدی بر زبان و جامعه.ترجمۀ محمد طباطبایی.چاپ اول.تهران:انتشارات آگاه.
- نوشین فر،ویدا.(1374).زبان،جنسیت،اجتماع.(پایان نامه دورۀ کارشناسی ارشد).دانشکده ادبیات و علوم انسانی.دانشگاه فردوسی مشهد.
- یول،جورج.(1947).بررسی زبان.ترجمه علی بهرامی.(1381).تهران:رهنما.صبا346-350.
- Akinci, Suhan. (1999). An Analysis of Complaints in Terms of Politeness in Turkish (Unpublished master’s thesis). Hacettepe University, Ankara, Turkey.
- Boxer, Diana. (1993). Social distance and speech behavior: The case of indirect complaints.Journal of pragmatics, 19(2), 103-125.
- Boxer, Diana. (1996). Ethnographic interviewing as a research tool in speech act analysis: The case of Speech acts across cultures: Challenges to communication in a second language, 217- 239.
- Brown, Penelope, & Levinson, Sally. (1987). Politeness: Some universals in language usage(Vol.4). Cambridge university press.
- Koban-roess, Eva. ( 2013) Gender Differences in Complaint Behaviour and Implications for the Complaint Management Process. Conference: 7. Forschungsforum der Österreichischen Fachhochschulen At: Volume:7.Tagungsband.https://www.researchgate.net/publication/260074631_Gender_Differences_in_Complaint_Behaviour_and_Implications_for_the_Complaint_Management_Process
- Labov, William. (1972). Sociolinguistics patterns. Philadelphia: University Press.
- Lakoff, Robin. (1973). Language and woman's place. Language in society, 2(1), 45-79.
- Monzoni, Cryptotriton.(2008).Introducing direct complaints through questions: the interactional achievement of pre-sequences'?. Discourse Studies, 10(1), 73-87.
- Nasiri Kakolaki,Leila & Shahrokhi, Mohsen.Gender Differences in Complaint Strategies among Iranian Upper Intermediate EFL Students. Studies in English Language Teaching (Online) Vol. 4, No. 1, 2016. scholink.org/ojs/index.php/selt
- Olshtain, Elite, & Weinbach, Liora. (1993). Interlanguage features of the speech act ofcomplaining. New York: Oxford University
- Olshtain, Elite. & Weinbach, Liora. (1988). Complaints-A study of speech act behavior among native and nonnative speakers of Hebrew. Tel Aviv University.
- Richards,Jack.,Platt,John.&Weber,Heidi.(1985).Long Dictionary of Applied Linguistics. England: Longman Ltd.
- Tabatabaee Irani,Asal.(2013).realization of politeness strategies in EFL learners and English native speakers complaint and request speech acts: Focusing on differences by gender and level of education. (Thesis of MA).School of Foreign Languages. Sheikhbahaee University.
- Trosborg, Anna. (1995). Interlanguage Pragmatics - Request, Complaint, and Apologize. Berline; New York: Mouton de Gruyter.
- Trudgill, Peter. (1972). Sex. Covert prestige and linguistic change in the urban British English of Norwich. Language in Society. 1. 179-95.
- Yeganeh, Ali. (1996). Gender, age, and politeness: A cross-cultural study. (Unpublished master’s thesis). Isfahan University.
|