- اسکیلئوس، اولهمارتین. (1394). درآمدی بر فلسفه و ادبیات. ترجمۀ محمد نبوی. چاپ اول. تهران: نشر آگه.
- پورنامداریان، تقی. (1390). سفر در مه. چاپ چهارم. تهران: نشر سخن.
- تودوروف، تزوتان. (1387). مفهوم ادبیات. ترجمۀ کتایون شهپرراد. چاپ اول. تهران: نشر قطره.
- رازی، شمسالدین محمد. (1388). المعجم فی معاییر اشعار عجم. چاپ اول. تهران: انتشارات علم
- رضایی، حدائق؛ پردل، مجتبی؛ رفیعی، عادل. (1396). «آفرینش معانی پیدایشی در شعر سپید بر پایۀ نظریۀ همآمیزی مفهومی.» جستارهای زبانی. 38. صص. 43-66.
- رضایی، حدائق؛ پردل، مجتبی؛ رفیعی، عادل. (1396). «سازوکارهای مفهومی دخیل در خوانشهای گوناگون شعر از منظر شعرشناسی شناختی: مورد کامران رسولزاده.» زبانشناسی و گویشهای خراسان. 17. صص. 49-79.
- زرینکوب، عبدالحسین (1393). ارسطو و فن شعر. چاپ نهم. تهران: انتشارات امیر کبیر.
- دهقان، مسعود و وهابیان، بهناز. (1397). «خوانش استعاریـشناختی اشعار کابوسهای روسی اثر پناهی بر اساس انگارۀ نظریۀ آمیختگی مفهومی.» مطالعات زبانی و بلاغی. 9(17). 141-166.
- دهقان، مسعود و وهابیان، بهناز. (1398). «نگاهی به ادبیات از دیدگاه زبانشناسی.» شعرپژوهی. انتشار آنلاین.
- سیار، پیروز. (1393). عهد عتیق. چاپ اول. تهران: انتشارات هرمس.
- سونسون، گوران. (1390). نشانهشناسی عکاسی. ترجمۀ مهدی مقیمنژاد. چاپ دوم. تهران: نشر علمی.
- جعفری، علیرضا و فرهمند، مسعود. (1394). نظریههای شعر در قرن بیستم. چاپ اول. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
- جورکش، شاپور. (1393). بوطیقای شعر نو. چاپ چهارم. تهران: انتشارات ققنوس.
- صادقی، لیلا، 1391، «خوانش شعر ’حکایت‘ اثر شاملو با رویکرد شعرشناسی شناختی،» پژوهشهای زبان و ادبیات تطبیقی، 4(12)، 149-167.
- عبدالملکیان، گروس. (1393). پذیرفتن. چاپ دوم. تهران: نشر چشمه.
- عبدالملکیان، گروس. (1393). حُفرهها. چاپ دوازدهم. تهران: نشر چشمه.
- عبدالملکیان، گروس. (1397). سهگانۀ خاورمیانه. چاپ هشتم. تهران: نشر چشمه.
- کیسبییر، آلن. (1394). درک فیلم. چاپ نهم. تهران: نشر چشمه.
- گردون، گراهام. (1394). فلسفۀ هنرها: درآمدی بر زیباییشناسی. ترجمۀ مسعود علیا. چاپ اول. تهران: انتشارات ققنوس.
- لوتمن، یوری. (1392). نشانهشناسی سینما و زیباییشناسی سینما. ترجمۀ مسعود اوحدی. چاپ چهارم. تهران: انتشارات سروش.
- مولانا، جلالالدین محمد بلخی. (1385). مثنوی معنوی. چاپ چهلونهم. تهران: صدای معاصر.
- متز، کریستین. (1395). نشانهشناسی سینما. ترجمۀ روبرت صافاریان. چاپ اول. تهران: نشر سینما.
- مقیمنژاد، مهدی. (1393). عکاسی و نظریه. چاپ اول. تهران: پژوهشکدۀ فرهنگ و هنر اسلامی.
- Booth, M. (2017). Shakespeare and Conceptual Blending. Switzerland: Palgrave Macmillan.
- Coogan, D. (2008). The Old Testament: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press.
- Dzeren-Glowacka, S. (2012). 'Formal and Conceptual Blending in Terry Pratchett's Discworld'. UK-CLA Meetings 1: 193-208.
- Eco, U. (1992). Interpretation and Overinterpretation. Cambridge: Cambridge University Press.
- Evans, V. & Green, M. (2006). Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press.
- Fauconnier, G. & Turner, M. (1998a). 'Conceptual integration networks'. Cognitive Science 22, 2: 33–187.
- Fauconnier, G. & Turner, M. (1998b). 'Principles of conceptual integration'. Discourse and Cognition: 269–83.
- Fauconnier, G., & Turner, M. (1998). 'Conceptual Integration Networks'. Cognitive Science 22: 133-87.
- Fauconnier, G. & Turner, M. (1999). 'Metonymy and conceptual'. Metonymy in Language and Thought: 77–90.
- Fauconnier, G., & Turner, M. (2002). The way We Think: Conceptual Blending and the Mind's Hidden Complexities. New York: Basic Books.
- M. (2005). 'The Poem as Complex Blend: Conceptual Mappings of Metaphor in Sylvia Plath's "The Applicant"'. Language and Literature 14(1): 25-44.
- Gavins, J. & Steen, G. (2003). Cognitive Poetics in Practice. London: Routledge.
- Kiang, M. (2005). 'Conceptual bending theory and psychiatry'. Cognitive Science 3(1):13-25.
- Nöth, W. (1995). Handbook of Semiotics. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press.
- Turner, M. (2004). 'The Ghost of Anyone's Father'. In Bradshaw, G., Bishop, T. & Turner, M. (eds.), Shakspearean International Yearbook (4): (72-97). Hants, UK: Ashgate Publishing Limited.
- Turner, M. (2006). 'Compression and representation'. Language and Literature 15(1):17-27.
- Turner, M. (2006). 'The Art of Compression'. In Turner, M. (ed.), The Artful Mind. New York: Oxford University Press.
- Turner, M (2014). The Origins of Ideas: Blending, Creativity, and the Human Spark. Oxford: Oxford University Press.
|